مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری جلسات «حسینیه‌ کتاب» در هرمزگان به‌مناسبت محرم

«دریانورد» از برگزاری مسابقه کتابخوانی عاشورائیان و شروع به کار جلسات «حسینیه کتاب» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 02August 2022

برگزاری جلسات «حسینیه‌ کتاب» در هرمزگان به‌مناسبت محرم«امینه دریانورد» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بندرعباس، با اشاره به برنامه‌های شاخص این نهاد به‌مناسبت ماه محرم، اظهار داشت: در ماه محرم بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی عاشورائیان و آغاز به کار جلساتی با عنوان «حسینیه کتاب» به میزبانی ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های شاخص ماه محرم است.

دریانورد گفت: جلسات «حسینیه کتاب» به‌مدت ۱۰ روز میزبان برنامه ترکیبی شامل سخنرانی، مداحی، مقتل‌خوانی، شعرخوانی و معرفی و خوانش کتاب است و هر روز به یک شهرستان اختصاص خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در مورد ویژگی‌های خاص جلسات «حسینیه کتاب»، بیان کرد: ویژگی خاص جلسات «حسینیه کتاب»، کتاب‌محور بودن برنامه‌های آن است. مراسم‌های این جلسات مانند هیئات مذهبی برگزار می‌شود و محوریت سخنان سخنرانی که در جلسه حضور می‌یابد، بر اساس کتاب بوده و خوانش و معرفی کتاب از بخش‌های مراسم‌های «حسینیه کتاب» است. همچنین یکی از مقاتل معتبر تاریخی در این جلسات قرائت خواهد شد.

دریانورد خاطرنشان کرد: همچنین در جلسات «حسینیه کتاب» مخاطب به نوعی درگیر با کتاب و مفاهیم بصیرتی، معرفتی و عاشورایی می‌شود؛ به این معنی که منابع عمده مباحثی که در این جلسات طرح می‌شود، کتاب است و دایره دانایی مخاطبان در رابطه با عاشورا را وسیع‌تر می‌کند و به نوعی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، با بهره‌گیری از فضای مجازی و فرصت با برکت محرم است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ادامه داد: مسابقه کتابخوانی عاشوراییان نیز با محوریت کتاب «۷۲ سخن عاشورایی: از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی» در بستر فضای مجازی به صورت چهار گزینه‌ای برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت شرکت و دانلود نسخه الکترونیکی این کتاب تا ۳۱ مرداد فرصت خواهند داشت تا به سایت samakpl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار