امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

گروه‌های جهادی و سپاه نمود اولیه عرصه کمک رسانی در سیل یزد

آیت‌الله «مدرسی» گفت: مدیریت عالی استان، مردم و گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی و بسیج و سپاه و همچنین موکب‌های اربعین در این زمینه به عنوان نمود اولیه در این عرصه حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۵۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵ - 03August 2022

آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: حادثه‌ سیل را نباید به دید بلا نگاه کنیم. بلکه باید نگاه رحمتی به این بارش داشته باشیم. به هر حال ما از لایه‌های هفتم سفره‌های زیر زمینی آب برداشت می‌کردیم، امیدوایم با این بارش جدید این سفره‌های آبی ما جبران شود.

وی ادامه داد: اگر نغمت و بلایی هم وجود دارد به دلیل سوء نگرش‌ها و سو‌ء تدبیر‌ها در گذشته بوده است، که در ابعاد مختلف خودش را نشان داده است.

آیت الله مدرسی اذعان داشت: در زمینه شرکت آب و فاضلاب در سابق، نگاه جامع و کاملی در این حوزه نبوده و در زمینه‌ی سو استفاده از بستر‌های مسیلی و سیل خیز نگرش درستی نبوده و آن‌ها را تصرف کردند و طبعاً وقتی تصرف کردند آب بجای دیگری سرایت می‌کند، به هرحال عزیزان تلاش کردند از جمله مدیریت عالی استان، گروه‌های جهادی.

حضور کمرنگ شرکت های خصوصی در حوزه کمک رسانی سیل در یزد

امام جمعه بخش مرکزی یزد نسب به همکاری بعضی از شرکت های خصوصی در بحران سیل در یزد گلایه کرد و تصریح کرد: بعضی از شرکت‌های خصوصی هنوز خود را در یزد حاضر نکردند، منظور از شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های کلان مالی، مثل سنگ آهن، چادر ملو و معادن مختلف است که ماشین آلات و ابزار آلات فراوانی دارند.

وی ادامه داد: الان هم که ما نیاز به ماشین آلات نداریم و آب سطح شهر کشیده شده و مشغول نظافت هستند، ما باید خیلی از هزینه‌ها را جبران کنیم. این شرکت‌ها باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهند و با مدیریت عالی استان همراهی کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان ضمن تشکر از مدیریت عالی استان، مردم و گروه‌های جهادی گفت: هیئت‌های مذهبی و بسیج و سپاه و همچنین موکب‌های اربعین در این زمینه به عنوان نمود اولیه در این عرصه حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار