یادداشت/ به بهانه‌ سالروز حضور فرمانده معظم کل قوا در ناوگان جنوب؛

نور بی‌پایان ولایت، چراغ راه مجاهدان خاموش و دریادلان پرافتخار نیروی دریایی

رشادت غیورمردان در نیروی دریایی ارتش و سپاه چنان قابل تمجید است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای گفتن خداقوت به این مردان بی‌ادعا در ناوگان جنوب و هرمزگان گرم‌ترین ایام سال را برگزیدند و این برگی زرین در جریده افتخارات فرزندان ولایت بود.
کد خبر: ۵۳۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ - 31July 2022

نور بی‌پایان ولایت، چراغ راه مجاهدان خاموش و دریادلان پرافتخار دریاهاگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- به مناسبت سالروز حضور امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در ناوگان جنوب و کارخانجات نیروی دریایی ارتش، پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار یادداشتی، به این موضوع پرداخت.

این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

بیش از یک دهه از حضور و بازدید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مجموعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش و ناوگان جنوب این نیرو می‌گذرد، اما در سالروز این حضور همچنان، «خداقوت عاشقانه» و تشکر صمیمانه معظم‌له که فرمودند «خداوند متعال را سپاسگزارم که به من این توفیق را داد که برای تجدید عهد و تجدید دیدار و گفتن صمیمانه‌ی خسته‌نباشید به شما عزیزان، فرماندهان، کارکنان و جوانان عزیز، امروز در این میدان حضور پیدا کنم» غبار خستگی جهاد در گرمای سوزان خطه‌ی جنوب از جان مجاهدان خاموش می‌زداید و انگیزه‌ای زایدالوصف در سربازان ولایی ایجاد کرده است.

چه نیکو و غرورانگیز، اهمیت دریا و جایگاه نیروی دریایی در جهان و تاریخ و جغرافیای سیاسی ملل در کلام فرمانده معظم کل قوا متجلی شد. تأکید بر راهبردی بودن نیروی دریایی در بیان رهبر انقلاب در تاریخ ارتش ماندگار شد.

آن روز خورشید عشق در اوج گرمای مرداد از مشرقِ جنوب طلوعی دل‌انگیز داشت. معنویتی روح‌فزا با حضور مقام عظمای ولایت در ناوگان جنوب نیروی دریایی و ساحل خلیج همیشه فارس جاری شد و ایشان با سخنان خود و گفتن «خداقوت عاشقانه»، اذعان داشتند: «این منطقه با حضور نیرو‌های مسلح کار‌های بزرگی دارد؛ چه منطقه‌ی دریای عمان و چه منطقه‌ی سواحل خلیج فارس. دستگاه‌های دولتی و مسئولان گوناگون کشور موظفند همکاری‌های لازم را با نیرو‌های مسلح انجام دهند تا این کار‌ها به بهترین وجه انجام بگیرد.»

تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا در آن روز، علاوه‌ بر یادآوری مجدد وظایف همه ارکان نظام، پشتوانه‌ای محکم و پدرانه برای فرزندان دریادل میهن اسلامی بود.

آنگاه که ایشان فرمودند: «هر روز و شب شما، هر دوره‌ی کاری شما، هر مسئولیت عملیاتی یا پشتیبانی یا آموزشی شما یک حسنه است؛ یک اقدام در راه منافع ملت ایران و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است. خدای متعال این مجاهدت را ـ مجاهدتی که بسیاری هم آن را نمی‌شناسند؛ در حقیقت مجاهدت خاموش را ـ به حساب می‌آورد و برای شما اجر و ثواب در دیوان الهی مقرر می‌فرماید. آنچه می‌توانید، در این تلاش مقدس، صادقانه و مخلصانه و با همه‌ی توان و نیرو مجاهدت کنید و ادامه بدهید و بدانید که این کشور و این نظام و این ملت مدیون شما جوانانی است که اقتدار او را تجسم می‌بخشید و نشان می‌دهید».

هر واژه‌ای که در کلام مقام عظمای ولایت جاری می‌شد بارقه‌ی امیدی بود در دل فرزندانش و در پی این حضور آسمانی بود که در ادامه‌ی تولد جماران، خط تولید ناوشکن‌ها راه اندازی شد و یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی یکی پس از دیگری ساخته شد و به جایی رسیدیم که ناو‌های پیکان، جوشن، درفش، دماوند، دنا و سهند ساخته و به توان رزم ناوگان دریایی ارتش ملحق شد، در حالی که قبل از انقلاب فقط محدود به دریانوردی آن هم زیر نظر کشور‌های دیگر بودیم؛ و امیر دریادار سیاری در بخشی از خاطرات خود این‌گونه توصیف می‌کند؛ «برای حضور در ناوگان جنوب، رهبری فرمودند گرم‌ترین روز بندرعباس را انتخاب کنید تا بدانم فرزندان من در نیروی دریایی در چه شرایطی امور را انجام می‌دهند و ایشان در اوج گرما تشریف آوردند و به همه کارکنان کارخانجات خداقوت گفتند و امروز همه ما پای کار هستیم تا نیروی دریایی ما در شأن ملت ایران و تراز انقلاب اسلامی باشد.»

رشادت غیورمردان در نیروی دریایی ارتش و سپاه چنان قابل تمجید است که رهبر معظم انقلاب برای گفتن خداقوت به این مردان بی‌ادعا در ناوگان جنوب و هرمزگان گرم‌ترین ایام سال را برگزیدند و این برگی زرین در جریده افتخارات فرزندان ولایت بود.

در آن روز تاریخی، فرماندهی معظم کل قوا علاوه بر حضور در ناوتیپ‌های سطحی و زیرسطحی، از کارخانجات و مراکز صنعتی، تعمیراتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش نیز بازدید کردند و از نزدیک با توانایی متخصصان و مهندسان این نیرو در ارتقاء تجهیزاتی و بهینه‌سازی برخی ناوشکن‌ها، ناوها، آشنا شدند.

حال که از آن دیدار بیش از یک دهه گذشته، دل دریادلان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های ایثارگرشان، همچنان لبریز از آن معنویت و قدردان حضور پر خیر و برکت و محبت آمیز مقتدایشان است؛ چرا که تلألو نور بی‌پایان و خاموش‌نشدنی آن حضور پربرکت منشأ تحولاتی چشمگیر در نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه شد و امروز آثار این حضور ارزشمند در دریا‌های آزاد، اقیانوس‌ها و قرار گرفتن در کنار قدرت‌های برتر دریایی دنیا مشهود بوده و در حقیقت از موج تا اوج و از عرشه تا عرش ترجمان تلألو نور ولایت در ناوگان جنوب و کارخانجات نیروی دریایی است.

چه تعبیر خوبی است وقتی فرمانده معظم کل قوا اقتدار نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی را خدمت به بشر معرفی می‌کنند. این قوت قلب با هیچ نیرویی ضعیف و سُست نخواهد شد.

وقتی رهبری در دیدار با خانواده بزرگ نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا» اشاره کردند و چنگ زدن جمعی به ریسمان الهی را وظیفه ملی و دینی دانستند، نقش پررنگ این خانواده‌ها به بهترین شکل نمود یافت.

امیر دریادار سیاری فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش در آن دیدار طی گزارشی، سیادت و اقتدار دریایی ایران را حضور قدرتمندانه در دریا و آب‌های آزاد عنوان کرد و امروز بدون شک منشأ حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها برگرفته از همان نگرش راهبردی فرمانده معظم کل قوا است که در آن روز ترسیم شد.

برای مشاهده آلبوم تصاویر، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها