رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

مسابقات سومین دوره المپیک ورزش‌های دانشجویان نظامی جهان برگزار می‌شود

امیر «فولادی» از برگزاری مسابقات سومین دوره المپیک ورزش‌های دانشجویان نظامی جهان در روسیه خبر داد و گفت: نمایندگان کشورمان در شش رشته‌ی این مسابقات حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۵۳۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ - 03August 2022

امیر جمشید فولادیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «جمشید فولادی» رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری درباره اعزام تیم‌های جمهوری اسلامی ایران به سومین دوره المپیک ورزش‌های دانشجویان نظامی جهان، اظهار داشت: این‌ مسابقات در شهر سن‌پطرزبورگ روسیه در هفت رشته برگزار می‌شود؛ این اولین بار است که نمایندگان کشورمان به‌صورت کاروانی در شش رشته والیبال، پنج‌گانه نظامی، جهت‌یابی، تیراندازی در دو رشته و شنا حضور خواهند داشت.

وی‌ با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار دانشجو در رقابت‌های مقدماتی و انتخابی شرکت کردند، افزود: در این مسابقات ۷۶ نفر که ۵۳ نفر ورزشکار و مابقی به‌عنوان پشتیبانی و تدارکات هستند، با عنوان کاروان حضرت قاسم بن الحسن (ع) حضور دارند.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: فردا افتتاحیه مسابقات برگزار خواهد شد که بعد از آن شرکت‌کنندگان به مدت هفت روز بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.

امیر فولادی گفت: کشورمان فقط در یک رشته دوگانه که شامل مسابقات ترکیبی اسکیت و شناست، شرکت ندارد و علت آن هم این است که در دانشگاه‌های نظامی، اسکیت نداریم و به همین علت از حضور در این رشته امتناع کردیم.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در این رقابت‌ها در رشته والیبال ۱۰ کشور، شنا ۱۲ کشور، دو و میدانی ۱۵ کشور، پنج‌گانه نظامی ۱۰ کشور و در جهت‌یابی نیز ۹ کشور حضور دارند.

وی‌ همچنین در خصوص جلوگیری از حضور افرادی خارج از نیرو‌های مسلح در مسابقات جهانی سیزم عنوان کرد: چون نیرو‌های بسیج هم جزو نیرو‌های مسلح کشورمان محسوب می‌شوند به‌منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی‌ها از عنوان بسیجی جهت شرکت در این مسابقات، مقرر شد کسانی بتوانند با عنوان بسیجی شرکت کنند که کارت بسیجی فعال داشته باشند و دو سال هم از صدور کارت آن‌ها گذشته باشد؛ لذا از افرادی که خارج از این شرایط باشند، از حضورشان در مسابقات جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار