دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

وداع با شهیدان «کابلی» و «اسکندی»/ حلقه راویان عشق با «عمو رحیم»

راویان دفاع مقدس مازندران امروز با پیکر سرداران شهید مدافع حرم «رحیم کابلی» و «عبدالله اسکندری» در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران وداع کردند.
کد خبر: ۵۳۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ - 03August 2022

وداع راویان دفاع مقدس با شهیدان «کابلی» و «اسکندی»/ حلقه راویان عشق با «عمو رحیم»گروه استان‌های دفاع‌پرس _ حدیثه صالحی؛ بی‌خبر آمده‌اند از سفری دور و دراز، در ایامی که دل عاشقان ارباب بی‌کفن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کوچه‌های محرم خیمه زده و نوای لبیک یا حسین (ع) عاشقانه‌ترین سرود عاشوراست؛ آمده‌اند مردان بی‌ادعای قبیله عشق و ایثار و مردانگی و مدافعان حرم عقیله بنی هاشم بی بی زینب (س) به رسم عاشقانه‌هایی که بر کتاب حماسه‌های وطن نگاشته شده است.

آمده‌اند کبوتران حرم بی بی زینب کبری (س) و قدم بر چشمان اهالی این دیار گذاشتند و یک بار دیگر فضای استان لاله‌خیز مازندران به عطرشان معطر شد. آری! اینجا مازندران است، دیار یاران عاشورایی و فرزندان خمینی که برای دفاع از حرم آل الله لباس رزم به تن کردند و در جاده‌های رو به عشق و حماسه در سرزمین خون و خطر در مقابل داعشیان ملعون ایستادند و جام شهادت را سرکشیدند؛ و حالا آمده‌اند از زیارت دختر علی (ع) و عطرآگین از بوی حرم بر بام عاشقی، عاشقانه‌ای دیگر سرداده‌اند.

امروز مازندران قهرمان میزبان چهار کبوتر خونین بال سوریه است که پس از سالها دوری از وطن، چون لاله‌ای خونین سر از خاک برآوردند و دلها را کربلایی کردند. همانان که از راه نرسیده میهمان امام عاشقان علی بن موسی الرضا (ع) شدند و در طواف حرم، از می ناب عاشقی سیراب شدند.

همان زائران امام رضایی که تابوت‌شان با عطر گلاب ناب حرم شستشو شد و بال در بال کبوتران عاشق حرم در آسمان نیلگون این خطه به پرواز درآمدند. براستی که زبان قاصر از حماسه رزم و مرثیه‌ این عاشقان است. آنان که در گمنامی خود آشنا بودند و سرود عاشقی سردادند.

آری! امروز مازندران شهیدپرور و قهرمان میزبان پیکر شهیدان مدافع حرم سردار «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان» و مصطفی تاش موسی» است و مردم این دیار علوی‌تبار در نقاط مختلف شهرهای مازندران به استقبال و تشییع این شهیدان می‌روند تا با بوی این بهشتیان متبرک شوند.

امروز در ناگهان اخبار خبرنگاران در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی پیکر دو سردار شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» و «رحیم کابلی» میهمان جمعی از فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت و راویان دفاع مقدس و خبرنگاران و فعالان رسانه استان مازندران در محل عاشقانه‌های همیشه،در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بودند و عاشقان در مراسمی نورانی و معنوی با پیکر این دو مسافر سوریه وداع کردند.

در این مراسم که با حضور «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، سردار «کمیل کهنسال» فرمانده جبهه مقاومت، «علی نقی اباذری» فرمانده دفاع مقدس، «محمد کاظمی کیاسری» مشاور استاندار در امور ایثارگران، «محمدعلی نوبخت» فرماندار ساری و جمعی از راویان دفاع مقدس، بسیجیان و فعالان حوزه رسانه حضور داشتند، بر تداوم راه این شهدا تأکید شده است.

در محفل عشق و حماسه‌های عاشورایی بچه بسیجی‌های مازندران دور پیکر فرمانده دلاور خان‌طومان، سردار «رحیم کابلی» و «عبدالله اسکندری» حلقه زدند و در تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس امام و شهدا بر لزوم تبیین و ترویج فرهنگ ناب جهاد و شهادت تأکید کردند.

امروز پیکر مطهر «عمو رحیم» بچه بسیجی‌های مازندران در طواف هشت شهید گمنام دفاع مقدس صحنه‌های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی را روایت کرد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بخشی سخنانی به خاطراتی از سردار شهید کابلی اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید عزیز به همراه شهید «محمد بلباسی» برای احیای منطقه عملیاتی هفت تپه تلاش می‌کرد و در آخرین ارتباطی که از این منطقه با بنده داشت از اقدامات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ابراز خرسندی کرده بود و برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز تأکید داشت.

همچنین «مفید اسماعیلی» همرزم سردار شهید «رحیم کابلی» نیز بر لزوم روایت شخصیت و سیره عملی سردار شهید«رحیم کابلی» توسط راویان دفاع مقدس و همرزمان شهید تاکید و عنوان کرد: وظیفه همه ما این است که هر آن چه درباره شهدا اتفاق افتاده را عینا ثبت کنیم و آن را به بهترین شکل ممکن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

در این مراسم، تعدادی از همرزمان و راویان دفاع مقدس استان به ذکر خاطراتی از سردار شهید «رحیم کابلی» پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار