همرزم سردار شهید «کابلی» تأکید کرد؛

لزوم روایت سیره عملی شهید «رحیم کابلی» توسط راویان دفاع مقدس

«اسماعیلی» بر لزوم روایت شخصیت و سیره عملی سردار شهید «رحیم کابلی» توسط راویان دفاع مقدس و همرزمان شهید تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵ - 03August 2022

لزوم روایت شخصیت و سیره عملی شهید «رحیم کابلی» توسط راویان دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مفید اسماعیلی» همرزم سردار شهید «رحیم کابلی» امروز در مراسم وداع راویان دفاع مقدس با پیکر مطهر سردار شهید «رحیم کابلی» و سردار «عبدالله اسکندری» که در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد، با بیان اینکه شهید رحیم کابلی یک شخصیت چند بُعدی بود، اظهار داشت: سردار شهید «رحیم کابلی» از جوانان انقلابی بود که در سال‌های دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند.

وی با بیان اینکه این شهید عزیز پس از پایان جنگ خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد و در همین ارگان بازنشسته شد، افزود: شروع جنگ در سوریه همزمان شد با دوران بازنشستگی او، اما این موضوع دلیلی نشد تا شهید کابلی لباس رزم را از تن در بیاورد و خود را به معرکه جنگ با تروریست‌ها رساند.

همرزم شهید مدافع حرم «رحیم کابلی» ادامه داد: شهید کابلی به همراه تعدادی از همرزمان خود در اردیبهشت ۹۵ پس از یک درگیری سخت و نابرابر در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه از سال ۶۳ با حاج رحیم رفاقت داشته و خاطرات زیادی از این شهید بزرگوار دارد، ادامه داد: رفتن به سوریه به عنوان مدافع حرم آرزوی بسیاری از رزمندگان و بسیجیان بود و به گونه‌ای یک پارتی بازی بود و کسی اگر آشنا داشت زودتر به نتیجه می‌رسید به سوریه برود.

این رزمنده دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از این شهید پرداخت و اضافه کرد: یک شب وقتی می‌خواستم عازم شوم عجله داشتم در حین جمع آوری وسایل پسرم گفت بابا شما که جبهه و اسارت را تجربه کردی حالا چرا می‌روی و الان نوبت ماست. بهش گفتم مگه بچه بازیه و پسرم ناراحت شد.

وی ادامه داد: وقتی عازم شدم آنجا در روستای خلصه در محور خان‌طومان آقا رحیم به من گفت بریم پیش علی آقا (حاج رحیم فرزندان خود را به آقا و خانم خطاب می‌کرد) بین راه به من گفت: مفید می‌دانی چقدر خوشحال هستم که با پسرم برای حفظ حریم آل الله در یک سنگر می‌جنگم و اونجا به خودم گفتم مفید ببین چقدر عقب هستی و از آمدن پسر خود به جبهه جلوگیری کردی.

این رزمنده جبهه مقاومت گفت: نگاه شهید کابلی به حضور خودش و فرزندش در سوریه از دو نسل متفاوت در دفاع از حریم عمه جان زینب کبری (س) برای من تلنگر بزرگی بود.

وی تصریح کرد: شهید مدافع حرم «رحیم کابلی» در روز‌های مختلف سال روزه بود و در زمان شهادت روز مبعث رسول خدا (ص) نیز روزه داشت و با دهان روزه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اسماعیلی با بیان اینکه شهید رحیم کابلی با روایتگری‌های خود در راهیان نور تلاش داشت نام و یاد شهدا زنده بماند، بیان داشت: این شهید والامقام در وصیت نامه خود تاکید داشت شهدا را فراموش نکنیم، لحظه‌ای از ولایت غافل نباشیم و در همه احوال رهبر معظم انقلاب را دعا کنیم.

اسماعیلی بر لزوم روایت شخصیت و سیره عملی سردار شهید «رحیم کابلی» توسط راویان دفاع مقدس و همرزمان شهید تاکید و عنوان کرد: وظیفه همه ما این است که هر آن چه درباره شهدا اتفاق افتاده را عینا ثبت کنیم و آن را به بهترین شکل ممکن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

در این مراسم، تعدادی از همرزمان و راویان دفاع مقدس استان به ذکر خاطراتی از سردار شهید «رحیم کابلی» پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار