گزارش دفاع پرس از شب فاطمیون؛

از قاب عکس شیرمردان فاطمیون در دستان مادران افغانستانی تا رونمایی از آهنگ "این فاطمیون"

بین رزمنده‌ها جانبازانی دیده می‌شوند که سن زیادی ندارند؛ اما از سفر سوریه تیر و ترکش‌هایی در بدن را به یادگار آورده‌اند.
کد خبر: ۵۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ - 27September 2015

از قاب عکس شیرمردان فاطمیون در دستان مادران افغانستانی تا رونمایی از آهنگ

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شب گذشته مراسمی به منظور تجلیل از مدافعان حرم لشکر فاطمیون با همکاری معاونت ایثارگران شهرداری و با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

دقایقی قبل از ساعت 7 زمان آغاز مراسم خانوادههای شهدا اندک اندک وارد محل باغ موزه دفاع مقدس میشوند، و بعد از دقایقی سالن همایش مملو از عطر حضور مادران و پدران سالخورده و همسران صبور شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون میشود.

بعضی از مادران شهدا با چهره ای آرام که گویای غم از دست دادن فرزند شهیدشان است قاب عکس شهید خود را به آغوش گرفته اند. باقی میهمانان یا از رزمندگان مدافع حرم یا از جوانانی هستند که در سر شور دفاع از حرم حضرت زینب(س) را دارند.

بین رزمندهها جانبازانی دیده میشوند که سن زیادی ندارند؛ اما از سفر سوریه تیر و ترکشهایی در بدن را به یادگار آوردهاند. لحظاتی بعد مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط شاکرنژاد آغاز و این آیات متناسب با فضای مراسم خوانده میشود.

سربندهای سبز "کلنا عباسک" بر پیشانی جوانان بسته شده است. با گفتن هر ذکر صلوات از سوی مجری عطر گل صلوات با صلابت و محکم فضای سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس را پر می کند و بلافاصله بعد از صلوات جوان ترها ذکر "یازهرا" می گویند.

علیاکبر رائفیپور سخنران این مراسم با بیان خاطرهای از دیدار خود با دو تن از رزمندگان لشکر فاطمیون عنوان کرد: بار دومی که به سوریه رفتم دو رزمنده فاطمیون من را در حرم حضرت زینب(س) شناختند. کمی صحبت کردیم و باید بگویم آن روز یکی از پربرکتترین روزهای من بود. روبروی حرم ایستادیم، دستانمان را روی دست هم گذاشته و قول دادیم تا جایی که میتوانیم پیام رسان مظلومیت و دلاوریهای فاطمیون باشیم.

کارشناس مذهبی سیاسی با تاکید بر این نکته که لشکر فاطمیون نقطه عطفی در تاریخ افغانستان است، افزود: به دانشجوهای افغانی میگویم اگر میلیاردها پول هزینه میکردید تا شرافت مردان افغان را نشان دهید، نمیتوانستید. اما شهدا این کار را انجام دادند.

رائفی پور عنوان کرد: امروز خون ابوحامدها، فاتحها و اسماعیلیها از همان واقعه 1400 سال پیش عاشورا میجوشد. وقتی تکفیریها شهید اسماعیلی را اسیر کردند. بیسیم را جلو دهانش گذاشته و تنها صدای یا علی پخش میشد و همرزمانش صدای بریدن گلوی این شهید را از پشت بیسیمها شنیدند. فاطمیون مومنان به غیبی هستند که برای خدا ایستادند.

علی اکبر قلیچ خواننده جوان و ارزشی برای اجرای آهنگی با موضوع فاطمیون به روی سن می آید تا از آهنگ  "این فاطمیون" در حضور خانواده های شهدا و رزمندگان رونمایی شود.

علی اکبر قلیچ درباره این اثر می گوید: با هماهنگی که با مسئولین فاطمیون انجام شد کلید واژه هایی را به همراه اسامی فرماندهان فاطمیون انتخاب کردیم که محمد حسین صفاریان شاعر خوب کشورمان سروده شعر را برعهده گرفتند و از این واژه ها در شعر استفاده کردند.

سپس سردار خضرایی مدیر باغ موزه دفاع مقدس ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به رزمندگان و خانواده شهدای لشکر فاطمیون گفت: به یاد دارم 15 سال قبل درگیری های شدیدی در افغانستان رخ داد و مردم با پدیده عجیبی به نام القاعده و طالبان آشنا شدند. همان زمان این سوال مطرح شد که چگونه تجهیزات پیشرفته نظامی در اختیار گروه نوظهوری چون القاعده و طالبان قرار گرفته.

رئیس باغ موزه دفاع مقدس افزود: زمانی که تعدای از آنها اسیر و بازجویی شدند، مشخص شد که این قائله سازمان دهی شده و باعث عقب ماندگی و مشکلات دیروز و امروز افغانستان است. ما متوجه نبودیم آمریکا در حال تولید سلاح های دیگری در ضرابخانه های خود است و منتظر بودیم که تانک و ابزارهای شناسایی جدیدی بر علیه مسلمانان وارد جنگ شود. آمریکا سلاحی را تولید کرد که ملت های مسلمان را درگیر کند و داعش، جبهه النصره و بوکوحرام را علیه مسلمانان ساختند.

وی با اشاره به اینکه این سلاح ها در مقابل ملت مسلمان کارآمد نخواهد بود تصریح کرد: در تجربه جنگ عراق علیه ایران دیدیم که عراق تمام تجهیزاتش را به کار گرفت ولی به نتیجه نرسید.

خضرایی با بیان اینکه داعش حداکثر توانی است که دشمن دارد، بیان داشت: دشمن از این که وارد یک جنگ طولانی شود و هزینه ای زیادی را صرف کند و در نهایت مثل حمله به افغانستان شکست بخورد، هراس دارد. این محصول جدید که مسلمانان منطقه را دچار مشکل کرده است تاریخ مصرفی خواهد داشت و آن به مقاومت های مردمی در برابر دشمن بستگی دارد.

سردار خضرایی در پایان صحبت های خود از خانواده ها و رزمندگان لشکر فاطمیون درخواست کرد تا باغ موزه را محلی برای قرار دادن برای آثار شهدای خود بدانند.

در انتهای مراسم با حضور سردار خضرایی، حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی شهرداری تهران، شکاری قائم مقام بنیاد شهید تهران بزرگ از 28 خانواده شهید مدافع حرم تجلیل و تقدیر شد:

خانواده شهید سید محمد سجادی
خانواده شهید غلامعلی گنجی
خانواده شهید خداداد حسینی
خانواده شهید علی احمئد حسینی
خانواده شهید حسین براتی
خانواده شهیدعلیرضا اسماعیلی
خانواده شهیدصدق محمدی
خانواده شهید سید محمد حسینی
خانواده شهید سید موسی حسینی
خانواده شهید محمد حسین خدا پناه
خانواده شهید سید اصغر موسوی
خانواده شهید سید محمدرضا علوی
خانواده شهید محمد داود شریفی
خانواده شهید سید جاوید موسوی
خانواده شهید مصطفی جعفری
خانواده شهید سید حمید یزدانی
خانواده شهید ابوالفضل حسینی
خانواده شهیدسید اسماعیل حسینی
خانواده شهید محمد حسین اکبری
خانواده شهید محمد عزیز حیدری
خانواده شهید محمد علی خاوری
خانواده شهید سید رضا حسینی
خانواده شهید رحمان حیدری
خانواده شهید عباس کریمی
خانواده شهید سید حسین حسینی
خانواده شهید غلامعلی جعفری
خانواده شهید رحمت الله هزاره
خانواده شهید محمد حسینی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار