کارشناس مسائل بین‌الملل:

صهیونیست‌ها در حمله به نوار غزه دچار اشتباه محاسباتی شدند

برومند گفت: لاپید و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند حمله به غزه را صرفاً متوجه جهاد اسلامی کرده و آن را به یک گروه مقاومت تنزل بدهند، چراکه مقاومت فلسطین به‌صورت یکپارچه به این حمله وحشیانه پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۵۳۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰ - 06August 2022

صهیونیست‌ها در حمله به نوار غزه دچار اشتباه محاسباتی شدند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حمله صهیونیست‌ها در روز جمعه به نوار غزه بار دیگر باعث به شهادت رسیدن شماری از غیرنظامیان شد. به دنبال این حمله مقاومت فلسطین با شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی وعده انتقام سخت دادند. این حمله در حالی صورت گرفت که رژیم صهیونیستی با بحران‌های داخلی زیادی مواجه شده و بسیاری هدف از این گونه حملات را انحراف افکار عمومی از مسائل داخلی اسرائیل می‌دانند. بر هیمن اساس با «حسام الدین برومند» کارشناس مسائل بین‌الملل به گفت‌وگو نشتسه‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید:

چرا رژیم صهیونیستی در این برهه بار دیگر تصمیم گرفت که نوار غزه را مورد حمله قرار دهد؟

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در شرایط کنونی، ناشی از وضعیت بحرانی و استیصال صهیونیست‌ها است که تلاش کرده اند تا به اصطلاح صورت مسئله را عوض نمایند.

رژیم کودک کش صهیونیستی که در این حمله نیز یک کودک ۵ ساله را به شهادت رساند در ماه‌های اخیر با بحران‌های پی در پی مواجه بوده و نگرانی اصلی صهیونیست‌ها این است که ضریب امنیتی این رژیم به شدت افول کرده است.

وضعیت رژیم صهیونیستی به گونه‌ای است که چندی پیش کابینه نفتالی بنت فروپاشید و او نیز نتوانست دوره نخست وزیری خود را به پایان برساند و تا پاییز باید پنجمین انتخابات طی چهار سال گذشته در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود.

بی ثباتی سیاسی و بحران ساختاری این رژیم عیان و نمایان شده و جنگ احزاب در داخل و فقدان مشروعیت سیاسی سبب شده تا رژیم صهیونیستی سناریوی حمله به غزه را برای انحراف افکار عمومی برگزیند.

بسیاری معتقدند که این حمله بیشتر مصرف انتخاباتی برای لاپید به عنوان نخست وزیر موقت را دارد. نظر شما چیست؟

در واقع نکته مهم این است که اکنون کسی نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی است که مجری برنامه‌های تلویزیونی بوده و سوابق رسانه‌ای او باعث شده تا با پروپاگاندا نشان دهد که رژیم صهیونیستی در بن بست قرار ندارد!

این در حالی است که در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

جالب‌تر اینکه تل‌آویو هم در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند؛ بنابراین هرچند نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند که عملیات در غزه با هدف از میان برداشتن «تهدیدی ملموس» بر شهروندان اسرائیل انجام شده، ولی جنایت حمله به غزه بیشتر مانوری برای لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی است تا در انتخابات اول نوامبر (۱۰ آبان ۱۴۰۱) بتواند وضعیت خود و حزبش را بهبود ببخشد.

آیا رژیم صهیونیستی در حمله به غزه به اهداف خود رسید؟

چالش بزرگ رژیم صهیونیستی بدون شک، قدرت فزاینده جبهه مقاومت است که می‌تواند معادلات صهیونیست‌ها را برهم بزند؛ بنابراین اولاً، لاپید و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند حمله به غزه را صرفاً متوجه جهاد اسلامی کرده و آن را به یک گروه مقاومت تنزل بدهند چراکه قطعاً مقاومت فلسطین به صورت یکپارچه به این حمله وحشیانه پاسخ خواهد داد.

ثانیاً، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی دچار اشتباه محاسباتی شده است و از جمله اینکه درگیری با حزب الله لبنان در بحران میدان گازی کاریش را در نظر نگرفته است. اخیراً سید حسن نصرالله تاکید کرد که هرگونه استخراج از منابع نفت و گاز «کاریش» برای اسرائیل پیامد موجودیتی خواهد داشت. حمله به نوار غزه از سوی اسرائیل، قطعاً توان این رژیم در چند بحران را می‌کاهد؛ و از همه مهم‌تر اینکه مسئله‌ای که صهیونیست‌ها توان انکار و فراموشی آن را ندارند عملیات سیف القدس است که سال گذشته انجام شد و نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در میدان جنگ و امنیت را برملا کرد و درواقع معادله بازدارندگی جدیدی را در مقابله با رژیم اشغالگر تحمیل کرد. اکنون فردی با مختصات لاپید نمی‌تواند این معادله بازدارندگی را برهم بزند و اقدام او با حمله به غزه به مانند فردی است که در باتلاق گرفتار شده و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها