همزمان با شب تاسوعای حسینی؛

اولین مراسم سالگرد درگذشت زنده یاد «احمدی» برگزار می‌شود

به‌ مناسبت تقارن شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) و سالگرد وفات «اسدالله احمدی» و همسر محترمشان مراسم یادبودی در روز پانزدهم مرداد همراه باعزاداری هیئت متوسلین به امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 06August 2022

اولین مراسم سالگرد درگذشت زنده یاد «اسدالله احمدی» برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به‌ مناسبت تقارن شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) و سالگرد وفات حاج اسدالله احمدی و همسر محترمشان مراسم یادبودی در روز پانزدهم مرداد ساعت ۲۱:۳۰ مصادف با شب تاسوعای حسینی همراه باعزاداری هیئت متوسلین به امام رضا (ع) در محل دفتر مرکزی دانشگاه پیام نور واقع در مینی‌سیتی بلوار ارتش ابتدای خیابان نخل برگزار می‌شود.

مرحوم حاج اسدالله احمدی راوی خوشنام، متدین و نام آشنا در میان رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس؛ از نخستین روز‌های شروع جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی به جبهه‌های نبرد شتافت و علاوه بر رزم بی‌امان در دفاع از میهن اسلامی، با پیوستن به روایان و تاریخ نگاران صحنه نبرد؛ نقش بی‌بدیلی در ثبت و ضبط رشادت‌های رزمندگان اسلام در هنگامه نبرد‌های سنگین با دشمن؛ ایفا کرد.

وی با حضور مستمر در کنار فرماندهان لشکرها، قرارگاه‌های عملیاتی و فرماندهان ارشد سپاه، ضمن روایت مستقیم و لحظه به لحظه وقایع جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در ایجاد گنجینه‌ای بی‌نظیر از اسناد و منابع آن دوران پرحماسه نقشی ماندگار داشت. این تاریخ نگار پرتلاش و متعهد پس از دوران دفاع مقدس نیز عمر شریفش را وقف پژوهش، تدوین، نگارش و انتشار آثار مستند و مستدل ارزش‌های دوران دفاع مقدس نمود و آثار گرانسنگی چون: گزارش‌های عملیاتی، کتب نبردی و تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ از خود به یادگار گذاشته است.

مرحوم حاج اسدالله احمدی با حمله سراسری ارتش رژیم بعث عراق به مرز‌های میهن اسلامی، حاج اسدالله از اولین نفراتی است که به علت آشنایی با مناطق و محور‌های عملیاتی جبهه‌های میانی و غربی از سوی دفتر سیاسی برای ثبت و ضبط وقایع و حوادث، فراهم آوردن اسناد مربوط به جنگ تحمیلی به این مناطق رفت و گنجینه‌ای بی‌بدیل و مانند از رخداد‌های این دوره را جمع آوری کرد.

وی گزارش جامعی از تحقیقات میدانی خود در جبهه‌های غرب را به‌ صورت مستند تدوین کرد که اکنون از منابع مرجع تاریخ جنگ در مرکز اسناد سپاه مورد استفاده محققین است. آخرین اثر این مجاهد عرصه جهاد و شهادت، کتاب ارزشمند «دست‌های خالی؛ پا‌های خونین» که مستندنگاری تاخت و تاز‌های ضدانقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب است که در آخرین دوره جایزه کتاب سال پاسداران اهل قلم برگزیده شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار