شهید غلامی: نماز شب بخوانید

شهید محمد غلامی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «مسجد سنگر است، سنگر‌ها را حفظ کنید و از مسجد‌ها حراست کنید؛ در نماز جمعه شرکت کنید و نماز شب را حتما بخوانید و برای اسلام و رزمندگان دعا کنید.»
کد خبر: ۵۳۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ - 08August 2022

شهید غلامی: نماز شب را حتما بخوانید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «محمد غلامی» فرزند مهدی در سال ۱۳۴۳ در قم دیده به جهان گشود. وی در تاریخ یازدهم آبان ماه ۱۳۶۱ در عملیات سرنوشت‌ساز محرم در منطقه غرب کشور در قسمت عین خوش بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.  

وصیت‌نامه محمد غلامی

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به بنیان‌گذ‌ار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی و مردم شریف و مبارز ایران. در این مرحله از زمان انسان معتقد باید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند یا درجه والای شهادت یا ذلت و خواری. می‌بایست یکی از از این دو راه را به عنوان یک مسلمان مقلد امام انتخاب کند.

من راه اول را اتخاذ کردم و با عشق به شهادت، به جنگ با عمال و در داخل با دست‌نشاندگان آمریکا و شوروی به مبارزه پرداختم، مگر ما از حسین بالاتریم.‌ای مردم ما برای دنیا نمی‌جنگیم، ما برای اسلام عزیز می‌جنگیم. اگر پیروز نشویم به عهد خود وفا کردیم و اگر نیز در این راه به مقام والای شهادت رسیدیم، نزد خدای خویش سربلندیم.

خدمت پدر و مادرعزیزم سلام عرض می‌کنم و پس از عرض سلام، سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم و امیدوارم که در پناه پرچم جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی زندگی را به خوشی بگذرانید.

پدر و مادر و برادران و خواهر عزیزم من کوچکتر از آنم که بخواهم شما را نصیحت کنم، چون بالاتر و داناتر از من هستید. نصیحتی که من به شما پدر و مادر عزیزم می‌کنم؛ مسجد سنگر است، سنگر‌ها را حفظ کنید و از مسجد‌ها حراست کنید. در نماز جمعه شرکت کنید و نماز شب را حتما بخوانید و برای اسلام و رزمندگان دعا کنید تا ان شاالله به زودی زود پرچم جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی در تمام جهان برافراشته گردد.

پدر و مادرعزیزم، اگر شهید شدم فقط دعا کنید که خدا مرا در زمره شهیدان، مقبول درگاهش قرار دهد. والدین عزیزم اگر آرزوی من برآورده شد، برایم گریه نکنید. فقط دعا کنید و اگر گناهی در حق شما کردم به خاطر خدا مرا ببخشید، چرا که رضای شما رضای خداوند است.

پدر ارجمندم، در راه خدا اسماعیل‌ها را آماده کن. مبادا اگر فرزندت در راه خدا حرکت کرد و شهید شد غمی به چهره مردانه‌ات بنشیند؛ شاد باش و بدان شهادت یکی از اعضای خانواده باعث سربلندی تمام خانواده، بلکه باعث سربلندی تمام اسلام است.

برادرانم سعی کنید، درک کنید و بهترین راه‌ها را انتخاب کنید، پوینده و کوشنده این راه باشید و الا در درگاه الهی مسئول هستید. اسلحه من و دیگر مجاهدین راه حق را کنار نگذارید و ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسینیان زمان را پاسخ دهید و در این راه گوی سبقت را از همدیگر بربایید.

خواهر عزیزم، می‌خواهم همچون زینب باشی. او را الگوی راه خویش قرار ده و در تمامی شئون زندگی خویش از آن بزرگوار تمسک جو و با حفظ حجابت و عفت خویش او را از خویش خشنود نما.

بارالها، تو خود می‌دانی که آگاهانه در این راه قدم می‌گذارم و منتظر شربت شیرین شهادت از جانب تو می‌باشم. مرا در این راه بی‌نصیب نگردان و به خانواده در این مسیر صبر جزیل عنایت فرما.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار