خروج آمریکا از سوریه زمینه ساز نابودی تروریسم در منطقه

روسیه اعلام کرده است که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه منجر به از بین بردن حضور تروریست‌ها در این کشور عربی و سایر کشور‌های همسایه خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ - 10August 2022

خروج آمریکا از سوریه زمینه ساز نابودی تروریسم در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنانی اظهار داشت: خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، از بین بردن تروریست‌ها در سوریه را تسهیل و امکان پذیر می‌کند.

نبنزیا، در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل درباره تهدیدات تروریسم علیه صلح و امنیت بین‌المللی گفت: «لازم است لانه‌های باقی‌مانده تروریسم بین‌المللی در سوریه به طور کامل از بین برود و داعش و سایر گروه‌ها در سوریه ریشه کن شوند. اکنون تروریست‌ها در مناطقی از سوریه که تحت کنترل دولت سوریه نیست، پناه گرفته اند.»

به گفته این دیپلمات روسی، در جریان یک مأموریت گشت زنی بر فراز سوریه در یک هفته گذشته، نیروی هوایی روسیه گروهی از تروریست‌های تکفیری را شناسایی و نابود کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: این گروه تروریستی در التنف مستقر است که تحت کنترل نیرو‌های آمریکایی است. خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکا از خاک سوریه به معنای حذف سریع و اجتناب ناپذیر حضور تروریست‌ها در این کشور رنج دیده و همچنین نابودی شبکه تروریستی در کشور‌های همسایه خواهد بود.

چند روز پیش از این نیز، نیروی هوایی روسیه از نابودی شماری از تروریست‌های تحت پشتیبانی آمریکا در سوریه خبر داده بود. وزارت دفاع روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک گروه تروریستی آموزش دیده از سوی کارشناسان آمریکایی را در سوریه به هلاکت رساند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور گروهی تروریستی را که تحت حمایت و آموزش آمریکا بودند، را هدف قرار دادند. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، این گروه تروریستی در منطقه التنف سوریه مستقر بودند.

انتهای پیام/۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار