نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

عشق به اهل بیت (ع) انسان را عاقبت به خیر می‌کند

«محمدی لائینی» با عنوان اینکه عشق به اهل بیت با اطاعت، دلدادگی و شور و سوز همراه است، گفت: عشق به اهل بیت انسان را عاقبت به خیر می‌کند.
کد خبر: ۵۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ - 11August 2022

عشق به اهل بیت (ع) انسان را عاقبت به خیر می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در یادواره شهدای روستای وزوار در بخش هزارجریب بهشهر با بیان اینکه یادواره ۲۷ شهید این روستا بر معنویت و نورانیت این ایام افروده است، اظهار داشت: به سبب این یادواره توفیق زیارت مزار شهیدان «رحیم کابلی» و «سید سجاد خلیلی» نصیب ما شده است.

وی با اشاره به دیدار با پدر شهیدان ریاحی افزود: در این دیدار بخشی از مشکلات روستا مطرح شد و ان شالله بتوانیم برای رفع مشکلات گامی برداریم.

محمدی لائینی محبت به اهل بیت را یکی از فرائض دینی برشمرد و گفت: محبت یک مسئله انسانی و اسلامی و اهل بیتی و امام حسینی است.

وی بیان داشت: انسان طبیعتا احتیاج به محبت کردن و محبت دیدن دارد که از نیاز‌های روحی محسوب می‌شود و انسان نیاز به مهر ورزیدن و محبت دیدن دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه یکی از آثار طلاق و ناسازگاری‌های خانوادگی، آسیب روحی فرزندان است، ادامه داد: این خلا‌های محبت در آینده به صورت ناهنجاری و خشونت خود را نشان خواهد داد.

محمدی لائینی با عنوان اینکه انسان نیاز دارد درد و دل و غم خود را خالی کند و نیاز به سنگ صبور دارد که روحیه بگیرد، تصریح کرد: انسان‌ها از دیگران غم‌زدایی و همدردی کنند و غم و مشکلات دیگران را برطرف کنند که ایجاد سرور بزرگترین عبادت است.

وی با بیان اینکه محبت کردن یک مسئله انسانی و بشری است، خاطرنشان کرد: فضای یک منطقه، یک شهر و یک روستا باید فضای محبت و همدردی، همدلی باشد و در این فضا باید زندگی کرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه محبت کردن یک مسئله دینی است، به اهمیت محبت کردن افزود: محبت اهل بیت با رسالت برابری می‌کند، ولایت با رسالت برابری می‌کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه محبت به اهل بیت یک مسئله اسلامی است، بیان داشت: محبت به اهل بیت و بخصوص امام حسین (ع) خیلی بیشتر باید باشد.

وی با عنوان اینکه وقوفات، نذورات، اطعام و دسته روی‌ها و عزاداری‌ها هر سال بیشتر می‌شود و این شور و عشق به ابی عبدالله است، تصریح کرد: این عشق را باید جدی بگیریم و محبت به امام حسین (ع) در سلول‌ها‌ی بدن ما، گلبول‌های خون، گوشت و پوست بدن ما عجین است و همه اجداد ما با این عشق زندگی کردند.

محمدی لائینی با بیان اینکه محبت به اهل بیت دردسر دارد، گفت: شهید کابلی را عشق به اهل بیت از کانون اهل بیت به سوریه کشاند و برای حضور خودش و فرزندش در دفاع از حرم تلاش می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید کابلی برای شهادت تلاش می‌کرد و دائم در حال روزه بود و این رنج و راحتی خانه را گذاشت و رنج خاک‌خوری در سوریه را انتخاب کرد، افزود: این شهید آسایش و امنیت خانواده را رها کرد و در ناامنی و خطر در مقابل داعشی‌ها و النصره‌ای‌های آدمکش سوریه جنگید و این عشق به اهل بیت و حضرت زینب است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عشق شهدا عشق راستین بود، گفت: نماز اول وقت، نماز مستحب، خواندن قرآن، حجاب و کاسبی حلال از نشانه‌های عشق به اهل بیت و خدا است.

محمدی لائینی با عنوان اینکه عشق به اهل بیت با اطاعت، دلدادگی و شور و سوز همراه است، بیان داشت: عشق به اهل بیت انسان را عاقبت به خیر می‌کند.

وی با اظهار اینکه این عشق را باید تقویت کنیم و این دوستی امام حسین حر را عاقبت بخیر کرد، افزود: اگر عشق به امام حسین داشته باشیم خط خودمان را از یزیدیان زمان جدا می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار