وزیر کشور:

مردم پایه امنیت کشور هستند/ روابط سازمان اجتماعی کشور با تشکل‌های مردم‌نهاد باید تقویت شود

وحیدی گفت: روابط سازمان اجتماعی کشور با تشکل‌های مردم‌نهاد تا حد امکان باید تقویت شود به نحوی که هر عرصه فعالیتی در سازمان اجتماعی کشور صاحب یک میز با مدیریت خود تشکل‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۵۳۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 13August 2022

//به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (شنبه) در روز ملی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: اگر از من بپرسید که وزارت کشور به عنوان متولی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... کشور است، کدامیک مهم‌تر هستند؟ قطعا در پاسخ می‌گویم موضوعات اجتماعی مهم‌تر است. زیرا از پایداری بیشتری برخوردار است.

وی افزود: حوزه اجتماعی محل تجمیع همه مولفه‌های قدرت اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است، حتی مسائل فرهنگی را زمانی می‌توان به خوبی فهم کرد که در بستر اجتماعی ظهور و بروز کند.

وزیر کشور تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جمهوری در نگاه اسلام جز ذاتیات است، بنابراین موضوع مردمی سازی هم یک موضوع تعاریفی نیست ما در تمام مقاطع پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب ثبات خود را مدیون حضور مردم هستیم، در اوایل انقلاب روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر ترور مردمی داشتیم، چون مردم پایه امنیت کشور بودند.

وحیدی گفت: اکنون هم در هر حوزه‌ای که مردم حضور دارند موفق هستیم و در حوزه‌هایی که به مردم بی توجهی نشده است متاسفانه توفیقی نداشته باشیم، بنابراین نظریه اقتصاد مقاومتی که به عنوان نظریه اقتصادی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید بر پایه و اساس مردم قرار دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه شعار دولت و نام دولت، دولت مردمی است، گفت: بنده قانع و راضی به مشارکت نیستم، بلکه فراتر از مشارکت مردم را مد نظر دارم، همانطور که برخی از دوستان فرمودند برای مردمی سازی دولت باید ساز و کار‌های لازم مشخص شود، معتقدم اگر شرایط حضور مردم فراهم شود در کم‌ترین زمان شدیدترین مشکلات و معضلات کشور رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعا اگر جمعیت‌های مردمی برای حضور در عرصه‌های مختلف فراهم شود، جز برترین کشور‌های دنیا در همه عرصه‌ها خواهیم شد، دوستانمان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد انتظارات درست و به حقی دارند.

وحیدی در خصوص راهکار‌ها برای مردمی سازی دولت، گفت: روابط سازمان اجتماعی کشور با تشکل‌های مردم تا حد امکان باید تقویت شود به نحوی که هر عرصه فعالیتی در سازمان اجتماعی کشور صاحب یک میز با مدیریت خود تشکل‌ها ایجاد شود.

وزیر کشور با بیان اینکه نهاد‌های متفاوتی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال هستند، گفت: به طور مثال در موضوع اعتیاد ممکن است فراجا هر از چند گاهی معتادین را جمع آوری کند و برای ترک این افراد آن‌ها را به کمپ اعتیاد بفرستد، ولی با این اقدامات که مشکلات اساسی به صورت مستمر رفع نمی‌شود، معتقدم در این حوزه‌ها تشکل‌های مردمی با همکاری و هماهنگی یکدیگر این معضل را ریشه کن کنند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش‌های زیادی برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم دارد، گفت: برنامه‌های مدون و دقیقی باید برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید ایجاد شود تا بتوانند در حوزه نشاط اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند، در کل حرف‌هایی از این قبیل که ایران جز کشور‌های ناامید جهان به حساب می‌آید را قبول ندارم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در سطح بین الملل از حقوق ملت ایران دفاع کنیم، گفت: چندی پیش از رسانه‌ها شنیدم که برخی تشکل‌های اجتماعی در سوئد درخصوص یک موضوع پزشکی از ایران شکایت کرده‌اند که ما هم در موضوعاتی مانند گروهک‌های تروریستی مجاهدین خلق، خاندان پهلوی و تحریم دارو در سطح بین‌الملل از حقوق ایران باید دفاع کنیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما عدم شناخت مصائب کشور است، گفت: همانطور که برخی از دوستان اشاره داشتند باید برنامه و ساز و کار لازم برای مردمی سازی دولت و حضور فعال‌تر تشکل‌های مردمی ایجاد شود، متاسفانه اکنون در بین مجوز‌های بسیار زیادی که وزارت کشور به تأسیس تشکل‌های مردم نهاد داده فقط بیست درصد فعال هستند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم که بتوانیم به وظایف خود در حوزه مسائل اجتماعی عمل کنیم و ان‌شالله با کمک تشکل‌های مردم نهاد در افزایش سرمایه اجتماعی توفیقات خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها