مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

یادمان‌های شهدای گمنام به مراکز فرهنگی تبدیل شده‌اند

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: برخی از یادمانها از نظر استقبال مردمی و اجرای برنامه گوی سبقت را از امامزاده‌هایی با چند سده و قرن سابقه ربوده و به مرکزی فرهنگی تبدیل شده و برنامه‌هایی پنج، شش هزار نفره در آنها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ - 13August 2022

یادمانهای شهدای گمنام به مراکز فرهنگی تبدیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعیدکوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اختصاص شهید گمنام به مکانهای مورد درخواست شهید گمنام در سطح استان که با حضور جمعی از مسئولان از ادارات و نهادهای استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۳۰۰ یادمان شهدای گمنام در کشور است که ۱۴۰ مورد آن در استان فارس قرار دارد اظهار داشت: از این حیث استان فارس سومین استان کشور است که ۳۸۵ شهید گمنام در این یادمانها آرمیده است.

سردار کوشکی افزود: برخی از این یادمانها در استقبال مردمی و اجرای برنامه، گوی سبقت از امامزاده‌هایی با چند سده و قرن سابقه را ربوده و به مرکزی فرهنگی تبدیل شده و برنامه‌هایی پنج، شش هزار نفره در آنها برگزار می‌شود که این امر نشان دهنده ارتباط معنوی عمیقی است که مردم با شهدای گمنام به عنوان قهرمانان ملی میهنی خود برقرار کرده‌اند.

وی با اشاره به توهین برخی سران فتنه به سردار شهید همدانی افزود: استقبال این چند روز مردم سراسر کشور از پیکر شهدای مقاومت نشان داد که اگر خدا بخواهد به کسی عزت بدهد جسارت بشر نمی‌تواند خدشه‌ای به آن وارد کند.

کوشکی افزود: سران فتنه همچون مردگانی که «فی قلوبهم مرض» است پس از ناکامی در خدشه وارد کردن به دیگر ارکان انقلاب از جمله ولایت، خواستند در آخرین تیر مانده در ترکش خود به فرهنگ ایثار و شهادت تیری نثار کنند که این فتنه‌شان نیز بی اثر ماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استقبال، تشییع، وداع و خاکسپاری سردار عبدالله اسکندری نمونه بارزی از اثبات میزان ارادتمندی مردم به شهدای ما بود و همه از روز استقبال در فرودگاه دیدیم که با وجود این همه عملیات رسانه‌ای تخریبی دشمن و فضاسازی رسانه‌ای منفی و تهاجم فرهنگی، جمعیتی چند هزار نفری که بیشتر آنها نیز جوانان بودند در استقبال شهید آمده بودند و جمعیتی چند ده هزار نفری نیز در مراسم بعد حضور داشتند.

وی با گذری به تاریخ افزود: عده‌ای میگویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید اما باید گفت اگر می‌بینید ولی فقیه و یا مولا علی سران فتنه را محاکمه و مجازات نکرد به این دلیل بود که نخواست از آنها با آنهمه خسارتی که به کشور زدند قهرمان ساخته شود و خواست ماهیت آنها بر مردم آشکار شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: اراذل اوباش عرصه سیاست به شهید همدانی تعرض کردند که فرمانده تیپ انصار الحسین(ع) در دفاع مقدس و بعدها جانشین نیروی مقاومت بسیج بود و در آخر نیز اولین فرمانده‌ای بود که از سپاه به سوریه رفت و نیروهای مردمی را آنجا علیه تروریستهای تکفیری ساماندهی کرد.

وی به ذکر خاطره‌ای از شهید سردار حسین همدانی پرداخت و گفت: اردوی چندروزه ای برای پاسداران انقلاب در سروستان داشتیم و از حاج حسین همدانی که میهمان ما بود خواستیم خاطره‌ای برای ما تعریف کند و این شهید گرانقدر گفت: وارد پادگان نیروی هوای ارتش آن زمان سوریه که شدیم مهر نبود و مسایل دینی رعایت نمی‌شد و دیدید که بخشی از ارتش لاییک سوریه به تروریستها پیوستند اما لطف خدا تهدید را به فرصت تبدیل کرد و اکنون در سوریه ارتشی بی‌نظیر ساخته شده که برای مبارزه با استکبار آمادگی کامل دارد.

سردار سعید کوشکی جهرمی در پاسخ به کسانی که نسبت به حمایت ما از مقاومت اعتراض دارند نیز پاسخ داد: اکنون به مدد همین تشکیل جبهه مقاومت، قدرتهای مستکبر فکر حمله به ایران را از تمام معادلات خود حذف کرده‌اند و عمق راهبردی و نفوذ منطقه‌ای ما در منطقه‌ای که از هزاران سال پیش منطقه ما بوده به اندازه‌ای است که در اطرافمان نیروهایی وفادار داریم و دیگر کشوری جرات حمله به ما را ندارد.

این مسئول در خصوص وضعیت یادمانهای شهدای استان نیز گفت: خیلی شهرها تعداد زیادی شهید دارند اما باز درخواست شهید دارند و این دلیل اتصال شهدای گمنام به حضرت زهرایی است که خود گمنام و در غربت به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در پایان از نمایندگان تمام شهرهای متقاضی خواست تا آخر هفته طرح پیشنهادی خود را طراحی و به نماینده بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس تحویل دهند تا مراحل کار پیش رود.

به گفته وی زمان تحویل شهید یکماه قبل از شهادت حضرت زهرا(س) است و تا آن زمان تمام مستندات باید آماده باشد تا ستاد تخصیص یادمانها هماهنگ با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در نهایت پیکر مطهر شهدا را جهت تکمیل یادمان تحویل دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار