مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد؛

رقابت ۳۲۰ قاری مازندرانی در مسابقات استانی قرآن کریم در آمل

حجت الاسلام «حیدری جناسمی» از برگزاری چهل‌وپنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور ۳۲۰ قاری مازندرانی به میزبانی آمل خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 14August 2022

رقابت ۳۲۰ قاری مازندرانی در مسابقات استانی قرآن کریم در آملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در مسابقات استانی قرآن کریم که به میزبانی شهرستان آمل در حال برگزاری است، این مسابقات را چهل و پنجمین دوره عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره مسابقات از امروز یکشنبه بیست و سوم مرداد در مرحله استانی و در هر رشته‌ای از قرآن کریم و در بخش خواهران واقع در مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم (ع) در سن بزرگسالان آغاز شد و تا فردا بخش برادران ادامه دارد.

وی بیان کرد: این مسابقات که در گذشته به شکل شهرستانی بوده چندین سال به حالت منطقه‌ای نام گرفته و تاکنون در پنج منطقه مسابقات استانی قرآن کریم برگزار شد.

حیدری جناسمی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان مسابقات منطقه‌ای پس از مسابقات شهرستانی در این مسابقات راه یافتند که در پنج منطقه ساری، بابل، آمل و دو منطقه غرب استان بود و در دوره قبل ۵۵ قاری برتر قرآنی به رقابت کشوری راه یافتند، تصریح کرد: در این دوره با ثبت‌نام دو هزار شرکت‌کننده بیش از حدوداً ۳۲۰ نفر اعم از ۱۷۰ نفر برادران و ۱۵۰ نفر خواهر به تفکیک به مرحله استانی رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری این دوره از مسابقات را بیشتر با حضور داوران کشوری و داوران بین‌المللی عنوان و مطرح کرد: این داوران از سوی دوره مسابقاتی که در تهران به اجرا در می‌آید، اعزام شدند که مطمئناً این دوره به سبک داوری ملی با توجه بیشتر انجام می‌شود.

حیدری جناسمی با اشاره به اینکه پس از این دوره مسابقات منتخبین برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند، عنوان کرد: با توجه به سطح مسابقات در هر استان، هر ساله سهمیه‌ای را در نظر گرفته می‌شود و بعضی از استان‌ها نفرات اول و دوم هر رشته به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی جایگاه مازندران در بخش‌های مختلف قرآن را در سطح بین‌المللی در رشته قرائت مطرح کرد و گفت: این استان چندین سال است که نفر اول و دوم را در رشته قرائت به خود اختصاص داده همچنین در سطح حفظ کل نفر اول و دوم، در رشته ترتیل نفر اول را داشته که این برتری‌ها از خواهران و برادران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه مازندران این استان سالانه حدود ۱۵ نفر راهیابی به مسابقات کشوری را دارد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات نیز که همزمان در ۱۹ استان در کشور در حال برگزاری است، راهیابی مناسبی از سوی قاریان مازندرانی به مسابقات کشوری را خواهیم داشت تا به مسابقات بین‌المللی راه یابند که البته در پایان این مسابقات منتخبین با معرفی قاریان با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اختتامیه مسابقات اعلام می‌شود.

حیدری جناسمی برگزاری مسابقات استانی را یک بار در این استان عنوان و بیان کرد: البته ممکن است از سوی دستگاه‌های اجرایی استانی چنین مسابقات داخلی در طول سال برگزار کند.

حجت‌الاسلام «هادی بهرامی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز در این مراسم از برگزاری محفل انس قرآنی به طور ماهانه در این شهرستان عنوان و بیان کرد: طبق مصوبه‌ای در شورای فرهنگ و سپردن دبیری توسعه فعالیت‌های قرآنی به این هر ماه محفل قرآنی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بهرامی افزود: در کنار این برنامه تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، برنامه آموزشی نیز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیسیون پژوهشی و راه‌اندازی فصل‌نامه در این شهرستان انتشار کار‌های پژوهشی قرآنی در این فصل‌نامه را پس از صدور مجوز دستور کار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار