نماینده ولی فقیه در مازندران:

سند بالادستی قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شود

«محمدی لائینی» با بیان اینکه هرکسی برای قرآن زحمت بکشد، دین خود را ادا کرده است، گفت: سند بالادستی قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ - 15August 2022

سند بالادستی قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اختتامیه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف که در آمل برگزار شد با تسلیت ایام اسارت آل الله (ع) و با بیان اینکه اولین شهید حافظ قرآن یک روحانی به نام شهید «احمد انصاری اصل» بوده است، اظهار داشت: ایشان قبل از انقلاب اولین شیعه‌ای بوده است که رتبه اول را در مسابقات بین المللی قرآنی در مالزی کسب کرد و قبر این شهید در بلندی‌های پاوه تدفین است.

وی با بیان اینکه هرکسی برای قرآن زحمت بکشد، دین خود را ادا کرده است، افزود: تهیه و تدوین سند توسعه قرآنی به عنوان سند بالادستی در دستور کار است و کارگروه قرآنی آن در استان نشکیل شده است و رئیس این کارگروه نماینده ولی فقیه در استان و نایب رئیس آن استاندار و اعضای آن شخصیت‌های حقوقی استان هستند.

محمدی لائینی با بیان اینکه دنبال این هستیم که سند بالادستی قرآنی را عملیاتی و اجرا کنیم، تصریح کرد: در عین آنکه بعد از انقلاب اسلامی نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی رشد و توسعه را شاهد هستیم، اما باز در رابطه با قرآن کار‌های انجام نداده و ترک فعل‌های فراوان داریم و شأن کشور و مملکت ما نیست که در امور قرآنی در این سطح باشیم.

وی با عنوان اینکه جایگاه ایران در حوزه قرآنی باید والا وبالاتر باشد، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی را از رویکرد‌های مهم برشمرد و ادامه داد: ما باید حداقل به تعداد هیئات عزاداری هیئات قرآنی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید توجه عادلانه به قرآن داشته باشیم و دو ثقل را باید به موازات و همطراز به جلو برویم، اظهار داشت: در میان شهر‌های استان از آمل انتظار و توقع بیشتری داریم با توجه به شخصیت‌های عظیم و بی‌نظیری که از این شهرستان در طول تاریخ برخاسته‌اند.

محمدی لائینی تصریح کرد: از آمل هم از نظر بعد قرآنی و حافظ و قاری قرآن و برنامه‌های قرآنی و ابتکار‌های قرآنی و سبک زندگی قرآنی انتظار و توقع بیشتری داریم و اینجا باید سبک زندگی قرآنی خیلی برجسته‌تر باشد.

وی اظهار داشت: شهر هزار سنگر در دفاع مقدس و دفاع از حرم و حضور در میادین انقلابی جایگاه برجسته و شایسته‌ای دارد و فرهیختگی و بالندگی در این شهرستان موج می‌زند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اهمیت قرآن را با توجه به مسائل روز و حریان محرم در شب و روز عاشورا شاهد هستیم و سر بریده هم قرآن می‌خواند، گفت: حداقل دو ختم قرآن باید در سال داشته باشیم و دانش آموزان ما بی‌غلط قرآن را بیاموزند و قرائت درست نماز را داشته باشند و شکایت قرآن را نباید برعلیه خودمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار