نماینده مردم در مجلس:

دیپلماسی منطقه‌ای اولویت دولت و مجلس است

عزیزی با بیان اینکه دیپلماسی منطقه‌ای اولویت دولت و مجلس است، گفت: شاهد افزایش سطح ارتباط و رفع سوءتفاهم با برخی کشور‌های منطقه و عربی هستیم.
کد خبر: ۵۳۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ - 16August 2022

دیپلماسی منطقه‌ای اولویت دولت و مجلس است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با آغاز فعالیت سفیر جدید کویت در تهران پس از هفت سال، اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم رویکرد بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی منطقه‌ای به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع قوه مقننه و مجریه اعتقاد دارند که ظرفیت‌های کشور‌های همسایه با بهره گیری از دیپلماسی فعال و هوشمند، عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: بیگانگان همیشه درصدد بودند تا کشور‌های همسایه نتوانند در کنار همدیگر مشکلات را حل و فصل کنند لذا از هر فرصتی برای نفوذ استفاده کرده اند و این مهم در حالیست که ایران همیشه منادی وحدت، انسجام و همدلی میان کشور‌های همسایه بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه بر اساس همین رویکرد شاهد افزایش سطح ارتباط و رفع سوء تفاهم با برخی کشور‌های منطقه و عربی هستیم؛ آن‌ها نیز به این واقعیت رسیده اند روابط دیرینه مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و دین مشترک بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد حضور سفیر کویت در ایران شروع خوبی است لذا امیدواریم دیگر کشور‌های منطقه نیز از این اقدام به عنوان الگوی خوب بهره ببرند، ایران نیز آمادگی دارد ارتباطات خود را گسترش دهد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار