مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

شعر دفاع مقدس ریشه در حماسه‌ها و ازخودگذشتگی‌های ملت ایران دارد

سرهنگ کریمی گفت: به برکت وجود حماسه‌های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شعر دفاع مقدس جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده که ریشه در حماسه‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی‌های ملت دارد.
کد خبر: ۵۳۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 16August 2022

شعر دفاع مقدس ریشه در حماسه ها و ازخودگذشتگی های ملت ایران دارد/ فراخوان بیست و چهارمین مرحله استانی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت منتشر شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست شورای شعر دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین روش های ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده استفاده از زبان هنر است و زبان شعر در این راستا اثرگذاری زیادی دارد و گاهی یک بیت شعر اثرگذاری بسیاری دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: علیرغم وجود گستردگی که در عرصه هنر شاهد هستیم، اما عرصه شعر همچنان پویا و ماندگاری خود را دارد و شعر در همه عرصه ها و ایام کاربرد دارد و لذا شعر یک ثروت و سرمایه ملی است.

سرهنگ کریمی بیان کرد: ایران از دیرباز با وجود داشتن سرمایه هایی چون حافظ ، خیام، سعدی و صائب و وجود حماسه آفرینان و شهدای والامقامی چون همت، باکری، سلیمانی و همدانی دارای فرهنگی غنی و ریشه دار است و این شاخصه ها فعالیت در عرصه شعر را گسترده تر کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شعر دفاع مقدس و مقاومت گفت: به برکت وجود حماسه های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شعر دفاع مقدس جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده و امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده که ریشه در حماسه ها، ایثار و ازخودگذشتگی های ملت دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: در راستای کشف استعدادها و توانایی ها در حوزه شعر دفاع مقدس کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت پیش بینی شده و هرساله یک تجربه موفق کسب می کند و امسال شاهد برگزاری بیشست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت هستیم که در دو سطح استانی و کشوری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: خلق شعر ایثارگرانه و شهیدانه از مهمترین دستاوردهای کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت است و امسال بیست و چهارمین دوره آن در سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

سرهنگ کریمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت هنر گفت: هر اندیشه ای در قالب هنر گنجانده شود ماندگار خواهد بود و با توجه به این جمله مهم ،‌ بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با این رویکرد در بخش های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم،‌ شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان از جمله بخش های مهم سالجاری است.

وی افزود: مهلت ارسال آثار در مرحله استانی تا تاریخ ۳۱ شهریور سالجاری خواهد بود و علاقمندان می توانند آثار خود را به ایمیل markaziadabiyatbonyad@gmail.com و یا شماره های 09100617808 و 09129780277 ارسال کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: شورای شعر دفاع مقدس استان با هدف فعالیت تخصصی انجمن های شعر و حمایت از آثار شاعران و علاقمندان در استان مرکزی تشکیل شده و سعی می کنیم جلسات این شورا را به زودی برگزار کنیم تا بتواینم گامی موثر در راستای تقویت و ترویج شعر دفاع مقدس انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار