مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

آزادگان بهترین سربازان انقلاب اسلامی هستند/ نیازمند همراهی مردم برای ترویج دفاع مقدس هستیم

سرهنگ «فلاحی» گفت: آزادگان بهترین سربازان انقلاب اسلامی هستند و از آن‌جایی که دشمن به دنبال تحریف دوران دفاع مقدس است، باید زوایای این دوران ارزشمند تبیین شود و این مهم نیز نیازمند کار جهادی است.
کد خبر: ۵۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ - 17August 2022

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، امروز (چهارشنبه) در دیدار با جمعی از آزادگان شهر بیرجند، ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، اظهار داشت: روز ورود پرافتخار و سراسر شور و نشاط آزادگان به میهن، یک روز فراموش‌ناشدنی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، آزادگان را اسوه مقاومت و ایثار دانست و بیان داشت: دشمنان جنگ تحمیلی را برای نابودی انقلاب اسلامی شکل دادند؛ لذا انقلاب اسلامی مدیون و مرهون دفاع مقدس است و اگر این مهم رخ نمی‌داد، معلوم نبود از انقلاب اسلامی چیزی باقی بماند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه جمع‌آوری، حفظ، نشر و ترویج آثار دوران دفاع مقدس از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سال ۱۳۶۹ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ذیل ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکل شد.

وی رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان را از گنجینه‌های دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: باید قدر گنجینه‌ها و طلا‌های ناب دوران دفاع مقدس را بدانیم و فرهنگ ایثار و مقاومت را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تشریح و تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، با بیان اینکه آزادگان با صبر و مقاومت در مقابل ظلم، سختی و شکنجه پایداری کردند، افزود: آزادگان بهترین سربازان انقلاب اسلامی هستند و از آن‌جایی که دشمن به دنبال تحریف دوران دفاع مقدس است، باید زوایای این دوران ارزشمند تبیین شود و این مهم نیز نیازمند کار جهادی است.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه دفاع مقدس کار اساسی و زیادی صورت گیرد، افزود: دفاع مقدس را مردم پیش بردند و با حمایت و پشتیبانی مردم توانستیم در تمام صحنه‌ها به موفقیت برسیم؛ لذا در حوزه تبیین و ترویج دوران دفاع مقدس نیز نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

سرهنگ فلاحی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، گفت: تدوین این دانشنامه از سال ۱۳۹۶ پیگیری شده و تاکنون فعالیت‌های زیادی در زمینه جمع‌آوری اسناد انجام شده و یکی از مداخل دانشنامه دفاع مقدس مربوط به آزادگان استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار