امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

بهره‌مندی کشور‌های منطقه از دستاورد‌های دفاع مقدس برای ایستادگی در برابر جبهه استکبار

حجت‌الاسلام «ابوترابی فرد» گفت: کشور‌های منطقه با بهره مندی از دستاورد‌های دفاع مقدس مقاوم در برابر جبهه استکبار ایستاده و از جایگاه عزت و اقتدار برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 17August 2022

بهره مندی کشورهای منطقه از دستاوردهای دفاع مقدس برای ایستادگی در برابر جبهه استکبار

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و جمعی از آزادگان سرافراز استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی آلبوم بسیار زیبایی از حوادث استثنایی و افتخارآفرین برای ملت ایران است که در صدر این رویدادها و حوادث حماسه‌های افتخارآفرین هشت سال دفاع مقدس قرار دارد.

وی تصریح کرد: بدون تردید اگر در تاریخ چهار دهه انقلاب اسلامی حماسه افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس خلق نمی شد یقینا جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و جهان اسلام این جایگاه اقتدار دفاعی، امنیتی، علمی، وحدت و انسجام را نداشت.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز کشورهای منطقه از جمله عراق، یمن، لیبی، عزه، لبنان و فلسطین با بهره مندی از دستاوردهای دفاع مقدس ایران اسلامی مقاوم در برابر جبهه استکبار ایستاده اند و در پرتو انوار پرفروغ دفاع مقدس و حماسه های ماندگاری که شهدا، جانبازان، آزادگان و نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم ایران خلق کردند در جایگاه عزت و اقتدار قرار گرفته اند.

 وی اظهار داشت: در این میان یکی از زیباترین صفحات ماندگار و افتخارآفرین سال های دفاع مقدس زمان اسارت آزادگان سرافراز کشور است، فرزندان سلحشور انقلاب اسلامی که تا آخرین نفس در برابر دشمنان ایستادند، جنگیدند و حماسه خلق کردند و همچنان در دوران اسارت نیز پیام آور عزت، شرف، اقتدار کشور و ایمان شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه اسرا با استقامت خود جلوه های زیبای وحدت را به نمایش گذاشتند ادامه داد: بطوریکه قومیت، مذاهب، زبان، ادیان برای آنها معنا نداشت و همه متحد و منسجم با استفاده از ظرفیت های دینی و انقلابی برای کمک به یکدیگر از هیچ ایثار و تلاشی دریغ نمی کردند و با مناجات های شبانه اردوگاه ها را به عبادتگاه تبدیل کرده بودند.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان سکوی اقتدار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: همه این افتخارات مرهون شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و ملت غیور ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران یکی از مولفه های پیشرفت و اقتدار کشور را «امنیت» دانست و افزود: ستون امنیت کشورهای منطقه امروز جمهوری اسلامی ایران است و از سوی دیگر نیز به عنوان نماد استقلال سیاسی در بالاترین سطح قرار دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود رهبری صالح و پشتیبانی ملت امروز در جایگاه عزت و اقتدار ایستاده و امیدواریم با تلاش قوای سه گانه، دستگاه قضا، نیروهای انقلاب شاهد خلق اقتداری دیگر در عرصه های اقتصادی و فرهنگی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار