برگزاری جلسه هم اندیشی دانشنامه دفاع مقدس در خوزستان

جلسه هم اندیشی دانشنامه دفاع مقدس خوزستان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان و مسئول بسیج ادارات خوزستان در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 18August 2022

برگزاری جلسه هم اندیشی دانشنامه دفاع مقدس در خوزستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، جلسه هم اندیشی دانشنامه دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان و سرهنگ پاسدار «مجید حسین زاده بندقیر» مسئول بسیج ادارات خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این جلسه سردار مرادحاجتی به اهمیت تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: هر روز که غفلت کنیم تعدادی از سرمایه ها و گنجینه های انسانی دوران دفاع مقدس را از دست می دهیم.

وی افزود: اساس دانشنامه دفاع مقدس خوزستان به خاطر پراکندگی و گستردگی منابع و مداخل کار بسیار سختی است که می طلبد همه ظرفیت های استان ما را در انجام این امر مهم یاری کنند.

سردار شیخ رباط نیز به ضرورت آموزش در این حوزه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در کارگاه ها و دوره های کوتاه مدت همه علاقه مندان و بسیجیان استان را آموزش دهیم تا بتوانند نقش دستگاه های مختلف در دوران دفاع مقدس را احصا کنند.

وی یادآور شد: دانشنامه دفاع مقدس در خوزستان می تواند بار بزرگی از دانشنامه کشور در این حوزه را به عهده بگیرد چون بسیاری از رخدادهای زمان جنگ، عملیات ها و اتفاقات دیگر در این استان بوده اند.

مسئول بسیج ادارات خوزستان نیز ضمن تقدیر از زحمات انجام گرفته در دانشنامه دفاع مقدس خوزستان متذکر شد: بسیج همیشه در امورات مختلف از جمله حوزه دفاع مقدس آماده همکاری است چرا که فعالیت در این عرصه مقدس و ارزشمند مثل دانشگاهی است که همه را پرورش می دهد.

حسین زاده بندقیر افزود: ادارات مختلف در خوزستان بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند ولی متاسفانه به هر دلیل تاکنون کمتر به این موارد پرداخته شده است لذا موضوع دانشنامه دفاع مقدس می تواند این همه غفلت را جبران کند تا دستگاه های مختلف نیز بتوانند به اهمیت جایگاه شان در زمان جنگ دست یابند و آن را به نسل امروز انتقال دهند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار