روزهای سرخ مقاومت، ایثار و پایداری-20/سردار عبدالهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تبلور و شکوفایی امروز پزشکان ما برگرفته از دوران دفاع مقدس است

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: تردید ندارم اگر امروز شاهد پیشرفت های متعدد و موثری در حوزه بهداشت و درمان هستیم، مرهون تلاش هایی است که در آن دوران صورت گرفته است و تبلور و شکوفایی امروز پزشکان ما برگرفته از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ - 30September 2015

تبلور و شکوفایی امروز پزشکان ما برگرفته از دوران دفاع مقدس است

سردار "احمد عبداللهی" معاون بهداشت و درمان سپاه  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: در حماسه 8 سال دفاع مقدس همانطور که بخش های مختلف حقیقتا یک حرکت معجزه آفرینی را رقم زدند، حوزه بهداشت و درمان هم دقیقا به موازات آن عرصه ها شاید هم بهتر و بیشتر نقش موثری را ایفا کرد.

وی ادامه داد: به طوری که شاید در دنیا بی نظیر باشد مجموعه ی اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان در رزم ،خط مقدم  و خطوط عقبه و زنجیره ی امداد و انتقال در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.
 
 معاون بهداشت و درمان سپاه با بیان این مطلب که ما در ابتدا به دلیل اینکه غافلگیر بودیم در برابر حمله ی دشمن آمادگی لازم رانداشتیم، تصریح کرد: اما به تدریج با گذر کمی از زمان پیشرفت های قابل تحسین و قابل توجهی را در حوزه ی بهداشت و درمان پیدا کردیم که چشم جهانیان را خیره کرد.
 
وی ادامه داد: برای اولین بار در دنیا در کمترین فاصله به خط مقدم جراحی های مغز و اعصاب را راه اندازی کردیم و متخصصان مغز و اعصاب ما در بیمارستان های صحرایی برپا شده در فاصله 4 الی 5 کیلومتری خط مقدم عمل جراحی روی مجروحی که در حقیقت ترکش به جمجمه خورده بود را انجام می دادند.
 
سردار عبدالهی گفت: حوزه ی پزشکی در دوران دفاع مقدس یک مجموعه ی قابل تحسین و افتخارآمیز بود اما متاسفانه به تمام ابعاد آن پرداخته نشده است و آن تجربیات به نسل های جدید منعکس و منتقل نشده است و این از کمبودهای دفاع مقدس است که به درستی به آن پرداخته نشده است.
 
معاون بهداشت و درمان سپاه با بیان این مطلب که صحنه های بسیار زیبایی در سینه های پزشکان ضبط شده اما بازگو نشده که باید به تصویر کشیده شود، افزود: تردید ندارم اگر امروز شاهد پیشرفت های متعدد و موثری در حوزه بهداشت و درمان هستیم، مرهون تلاش هایی است که در آن دوران صورت گرفته است و تبلور و شکوفایی امروز پزشکان ما بر گرفته از دوران دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار