نماینده ولی فقیه در مازندران:

در هیچ سیاستی به دشمن اعتماد نمی‌کنیم

«محمدی لائینی» گفت: به دشمن اعلام می‌کنیم که نه می‌توانید انقلاب اسلامی را ساقط کنید و نه به شما در هیچ سیاستی اعتماد خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 19August 2022

در هیچ سیاستی به دشمن اعتماد نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان مازندران با بیان اینکه رسیدن به مقام شهدا و بهشت راهکارش تقواست، اظهار داشت: هر چه بیشتر قرآن بخوانیم به عروج بالاتر و مقامات عالیه خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام «محمدی لائینی» با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و بیان اینکه باید قدردان آزادگان عزیز این شهیدان زنده باشیم، افزود: روز جهانی مسجد را گرامی می‌داریم و مسجد به عنوان خانه بالادستی محسوب می‌شود و سرآمد همه خانه‌ها و مغازه‌های تجاری مسجد است که هم برای خدا و هم برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید خانه‌های خودمان را در مسائل فرهنگی، اعتقادی، دینی، رفتاری و سبک زندگی باید با فرهنگ مسجد منطبق کنیم، تصریح کرد: خانه خودمان را با مسجد نزدیک کنیم و مسجد باید از نظر مهندسی و معماری قلب شهر باشد و همه چیز پیرامون مسجد قرار بگیرد و در فرهنگ، معماری، مدیریتی، عبادت، باید الگوی همه خانه‌ها باشد.

وی ادامه داد: همسایگان مساجد تا چهل خانه همسایه هستند و قدر مسجد را بدانیم و مسجد را از خود ناراضی و شاکی نکنیم؛ غریب گذاشتن مسجد، مسجد را شاکی می‌کند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد (ع) و بیان اینکخه بزرگترین حقوقی که خدا واجب کرده است حق خداست و پایه همه حقوق است، بیان داشت: مبنا و اساس نظام حقوقی حق خدا بر انسان است و از نگاه امام سجاد زیربنایی‌ترین حق این است که خدا بر تو حق دارد و تمام حقوق را باید متناسب با این حق برنامه ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد جامع ساری عتیق و باارزش است، گفت: زیبنده نیست که سرمایش و گرمایش آن دچار مشکل باشد و باید مسئولین به این مسئله توجه و برای رفع مشکل آن جدیت و هماهنگی به خرج بدهند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و اضافه کرد: از خدمات و زحمات همه دولت‌ها در این چهار دهه و اندی تشکر و تقدیر داریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه روح مطهر شهید رجایی و باهنر از برخی دولتمردان خرسند و راضی نیست، ادامه داد: این دولتمردان باید به توصیه‌های ولایت، دغدغه‌های مردم و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب توجه می‌کردند، که نکردند و آن همت را نداشتند.

نیازمند دولتمردانی از جنس رجایی و باهنر هستیم

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: ما باید دولتمردانی از جنس رجایی و باهنر داشته باشیم و دولت سیزدهم دولت انقلابی از جنس دولت رجایی است.

محمدی لائینی با اشاره به جریان کودتای ۲۸ مرداد خاطرنشان کرد: کودتای آمریکایی انگلیسی دولت مردمی دکتر مصدق را سرنگون و نوکر و مزدور خودشان پهلوی را روی کار آوردند و انقلاب اسلامی مهندسی معکوس داشته است و دولت دست نشانده و مزدور آمریکا و انگلیس را سرنگون و دولت مردمی و انقلابی به وسیله مردم مستقر شده است و شکرگذار هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر برخی مسئولین به آمریکا اعتماد نمی‌کردند این کلاه بر سرشان نمی‌رفت، تصریح کرد: امروز هم به این تذکر نیاز داریم و برخی مسئولین تزشان اعتماد به آمریکاست و دعوتشان کنار آمریکا بودن و در کنار آمریکا رشد کردن است.

امام جمع ساری افزود: علی رغم تذکرات رهبر معظم انقلاب که به آمریکا تکیه نکنیم هم یک رژیم مردمی در کودتای ۲۸ مرداد سرنگون شد و به برکت انقلاب اسلامی مهندسی معکوس شد و هم تمام مصیبت‌ها به وسیله اعتماد به آمریکا و دوستی با دشمن بر سر ما این بلا‌ها آمد و باید بدانیم که این قدرت‌ها قابل اعتماد نیستند و باید دوستان و دشمنان واقعی خود را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دشمن هنوز گزینه‌های سرنگون و فریب را در دست اقدام دارند، گفت: به آن‌ها اعلام می‌کنیم که نه می‌توانید انقلاب اسلامی را ساقط کنید و نه به شما در هیچ سیاستی اعتماد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار