تکذیب بیانیه حماس در حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با رد بیانیه منتسب به این جنبش مبنی بر حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و اسرائیل، بر موضع ثابت خود در مخالفت با تمام انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳ - 20August 2022

تکذیب حماس بیانیه حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بیانیه منتسب به این جنبش مبنی بر حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و آن را دروغ و جعلی خواند.

دفتر رسانه‌ای جنبش حماس اعلام کرد که این بیانیه کاملاً جعلی است و این جنبش مجدداً بر موضع ثابت خود در مخالفت با تمام انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله اقدام برای تبادل سفرا تاکید می‌کند.

دفتر رسانه‌ای حماس همچنین از رسانه‌ها خواست در انتقال اخبار دقت به خرج دهند و بیانیه‌ها و اظهارات رسمی این جنبش را از پایگاه رسمی حماس دنبال کنند.

برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی پیش از این با انتساب بیانیه‌ای به جنبش حماس مدعی شده بودند که این جنبش از عادی سازی روابط بین ترکیه و اسرائیل حمایت می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی تلفنی به شکل رسمی عادی‌سازی کامل روابط دو طرف و تبادل سفیر میان خود را اعلام کردند.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد. ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوار غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

عادی‌سازی روابط دیپلماتیک این رژیم با ترکیه در شرایطی انجام شده که اوایل تیرماه سال جاری «یائیر لاپید» وزیر خارجه وقت این رژیم به آنکارا سفر کرده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها