استاندار کرمانشاه تاکید کرد؛

ضرورت تبیین سیره زندگی شهدا براساس بیانیه گام دوم انقلاب

«امیری مقدم» گفت: هرکدام از دستگاه‌ها وظیفه دارند به تبیین سبک و سیره زندگی شهدا براساس بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.
کد خبر: ۵۴۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ - 20August 2022

ضرورت تبیین سیره زندگی شهدا براساس بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه، امروز (شنبه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با اشاره به ازجان‌گذشتگی شهدا، ایثارگران و نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: اقتدار امروز کشور مدیون این ایثارگری‌هاست، برای همین باید قدردان‌شان باشیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و اکنون هم باید حرمت خانواده‌های آن‌ها را نگاه داریم و مدام برای حفظ کرامت‌شان دیدار‌ها و سرکشی‌هایی از آن‌ها انجام گیرد.

وی متذکر شد: البته صرفا نباید به همین سرکشی‌ها و بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران اکتفا کنیم؛ بلکه اصل این است که سبک و سیره آن‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهیم؛ به‌گونه‌ای که اگر در اداره‌ای و یا اتاق مدیری عکسی از شهیدی وجود دارد، باید عمل به سیره شهید هم در دستور کار او باشد؛ یعنی خالصانه و صادقانه در راه خدا کار و به مردم خدمت کند.

وی شهدا را ناظر بر اعمال همه مدیران و مردم دانست و گفت: شهدایی مثل حاج قاسم سلیمانی در راه خدا و امنیت مردم بدن‌های‌شان تکه‌تکه شد و اکنون وظیفه داریم که به مانند ایشان عمل کنیم و رهرو ایشان باشیم.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: ایثارگری، جهادی کارکردن، تلاش کردن، الگو بودن، ازخودگذشتگی، اخلاق‌مداری و مردم‌دار بودن از سجایای اخلاقی شهدا بود و مدیران و مجموعه‌های زیر دست آن‌ها باید این ویژگی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: اکنون هم که شهدا نیستند، باید خانواده‌های‌ آن‌ها را تکریم کنیم و این وظیفه‌ای است که در همه دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه باید عملی شود و حداقل سالی یک‌بار به دیدار هرکدام از خانواده‌های شهدا بروند و اگر اداره‌ای و مدیری در این زمینه کوتاهی کند، نمی‌پذیریم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه‌ها و یادواره‌های شهدا در استان، عنوان کرد: چندی پیش یادواره‌ای در یکی از شهرستان‌های استان برگزار شد که به‌هیچ عنوان در شأن شهدای ما نبود؛ بنابراین انتظار داریم که اگر قرار است یادوارده‌ای هم برگزار شود، باید شاخص و با کیفیت بالا باشد.

وی گفت: همچنین باید به‌صورت هفتگی مزار شهدای استان کرمانشاه غبارروبی شود که این امر به دستگاه‌های متولی همچون شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

امیری مقدم یادآورشد: از طرفی هرکدام از دستگاه‌ها وظیفه دارند به تبیین سبک و سیره زندگی شهدا براساس بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند که در این رابطه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه باید اقدمات و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی افزود: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه که شهیدی در حوزه فعالیت خود دارند، باید زندگینامه و وصیت‌نامه این شهدا را جمع‌آوری و به یک کتابچه تبدیل کنند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم ارائه خدمات شهروندی رایگان به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و از دستگا‌های مربوطه خواست تا این موضوع را در استان اجرایی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار