استاندار کردستان:

دفاع مقدس از برجسته‌ترین نقاط قوت، بیداری و مقاومت یک ملت در برابر استکبار است

«زارعی‌کوشا» گفت: در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختارهای حکومتی خود را محکم نکرده بود، با جنگی نابرابر مواجه شد و دفاع مقدس از برجسته‌ترین نقاط قوت، استقامت، بیداری و مقاومت یک ملت در برابر استکبار است.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 20August 2022

«دفاع مقدس» از برجسته‌ترین نقاط قوت، بیداری و مقاومت یک ملت در برابر استکبار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، آیین گرامیداشت ۲۶ مرداد؛ سالروز ورود آزادگان به کشور با هدف تجلیل از آزادگان سرافراز استان کردستان امروز با حضور مسئولان استانی در سالن شهدای گمنام سپاه شهرستان سنندج برگزار شد.

«اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران یک نظام نوپا بود با یک جنگ نابرابر و با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ دنیا مواجه شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس که یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ کشورمان بود حتی یک وجب از خاک کشورمان دست دشمنان نیافتاد و این مهم ثمره ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و حمایت همه جانبه ملت ایران بود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد:‌آزادگان با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها لحظه‌ای از راهی که در آن قدم گذاشته بودند کوتاه نیامده و با استقامت خود تاریخ افتخارات دفاع مقدس را تکمیل کردند.

این مسئول با اشاره به وجود روزهای سخت در تاریخ کشورمان، دفاع مقدس را از برجسته‌ترین نقاط قوت، استقامت و بیداری و مقاومت یک ملت در برابر استکبار نام برد و افزود: در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختارهای حکومتی خود را محکم نکرده بود، با جنگی نابرابر مواجه شد.

استاندار کردستان یادآور شد: در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاده و تنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس با وجود فشارهای جهانی علیه انقلاب اسلامی و طولانی بودن جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نصیب دشمن نشد.

زارعی‌کوشا با غیرقابل باور شمردن شکنجه‌ و رنج‌های آزادگان در دوران اسارت را برای نسل‌های جدید گفت: افشای فجایع زندان ابوغریب در زمان جنگ آمریکا و عراق، هیاهوی زیادی در جهان به پا کرد اما رنج‌ اسرای ایرانی در همان زندان در هیچ رسانه‌ای بازتاب نیافت.

وی استقامت و ایثارگری آزادگان را برگرفته از صبر و استقامت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) توصیف کرد و ضمن ابراز تاسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آنان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم کاری را جبران کنند

در این مراسم از تعدادی از آزادگان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار