فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

مسجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده جامعه اسلامی باشد

سردار «حسینی» گفت: مسجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده جامعه اسلامی، بیداری مردم، پاک سازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از اسلام باشد.
کد خبر: ۵۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳ - 20August 2022

مسجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده جامعه اسلامی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان امروز در همایش معتقدان، بزرگان و ارکان مساجد شهرستان سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن و تمدن اسلامی از مسجد به عنوان عبادتگاه مومنین و مسلمانان یاد می کند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از ملزومات مسجد است و امام جمعه و جماعت باید مسائل روز را بیان کند همچنین ادراک و فهم مشترکی در مسجد باید رخ دهد.

وی با بیان اینکه مسجد مظهر پاکی و ترویج معارف اسلامی است، اضافه کرد: مسجد پایگاه مقدس و محل عبادت موحدان بوده و با محیط های تشریفاتی کاملا متفاوت است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: مسجد باید کانونی برای حرکت و جنبش سازنده جامعه اسلامی، بیداری مردم، پاک سازی محیط و آماده ساختن مسلمانان برای دفاع از اسلام باشد.

سردار حسینی ادامه داد: مسجد محل تربیت آحاد مردم، مکتب علم و دانش، فیض و قوانین الهی، مکان تبلیغ، ارشاد و هدایت عمومی است.

وی به اولین مسجد توسط پیامبر اکرم (ص) در مدینه اشاره کرد و گفت: مسجد قبا محل قانون‌گذاری و ارتباط پیامبر اکرم با مردم بود لذا صفا و صمیمیت باید در همه مساجد موج بزند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: در مسجد به جز کار برای خداوند متعال نباید کار دیگری صورت گیرد و مشکلات و باید دغدغه مسلمانان در این سنگر اجتماعی رفع شود.

این مسئول به کارکردهای مسجد اشاره کرد و ابراز داشت: مساجد فقط محلی برای عبادت نیست بلکه در حوزه های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهادی، رسانه‌ای، روحی و روانی، اخلاقی، عمرانی، ازدواج، تعلیم و تربیت، بررسی مسائل و مشکلات مردم مشارکت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها