فعال سیاسی اردنی:

آمریکا به دنبال ایجاد فتنه فرقه‌ای در عراق است

عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن گفت که آمریکا و متحدانش در کشور‌های حاشیه خلیج فارس سعی دارند، بحران کنونی عراق را تشدید نمایند و به نزاع‌های فرقه‌ای در این کشور دامن بزنند.
کد خبر: ۵۴۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸ - 20August 2022

آمریکا به دنبال ایجاد فتنه فرقه‌ای در عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، تأیید کرد که ایالات متحده آمریکا و متحدانش در خلیج فارس به تشدید بحران عراق و دامن زدن به نزاع‌های فرقه‌ای احزاب شیعه می‌پردازند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد جامعه عراق را در حالت ضعف نگه دارد و اختلاف بین گروه‌های شیعه را عمیق‌تر کند.

این فعال سیاسی اردنی ادامه داد: برخی از گروه‌های عراقی با آمریکا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای تجزیه بافت اجتماعی عراق تعامل می‌کنند، زیرا این به نفع استراتژی آمریکایی - صهیونیستی است.

این در حالی است که پیش از این محمد الیاسیری تحلیلگر سیاسی عراقی نیز تاکید کرده بود که غرب با کمک مالی برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در تلاش است تا در صفوف بیت شیعی در عراق اختلاف افکنی کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا سخت تلاش می‌کند تا از برخی اختلاف نظر‌ها میان چارچوب هماهنگی شیعی و جریان صدر برای اختلاف افکنی میان آن‌ها بهره برداری کند، افزود: واشنگتن با ابزار‌های خود در داخل عراق به دنبال ایجاد هرج و مرج و درگیری سیاسی بین برخی از احزاب است تا حضور خود را در صحنه‌های سیاسی و امنیتی افزایش دهد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار