عضو کمیسیون شوراهای مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

ضرورت اخذ ضمانت‌های لازم در مذاکرات هسته‌ای

آصفری گفت: اعتقاد ما بر این است که مذاکرات هسته‌ای هر چه سریع‌تر باید به نتیجه برسد، ولی نباید از اخذ ضمانت‌های لازم طرف مقابل هم کوتاه بیاییم.
کد خبر: ۵۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 24August 2022

شرایط مذاکرات به نحوی نباشد که از یک سوراخ دوبار گزیده شویم«محمدحسن آصفری» نماینده مردم اراک در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای و اخذ تضامین کتبی از طرف غربی‌ها، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که طرف آمریکایی و غربی قابل اعتماد نیستند و در مذاکرات گذشته به کرات از تعهدات خود عدول کرده اند.

آصفری با بیان اینکه نقض عهد طرف غربی در توافق هسته‌‌ای در سال ۲۰۱۵ موضوع بسیار مهمی است که باید در مذاکرات فعلی مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: علی‌رغم اینکه اعتقاد ما بر این است که مذاکرات هسته‌ای هر چه سریع‌تر باید به نتیجه برسد، ولی نباید از اخذ ضمانت‌های لازم طرف مقابل کوتاه بیاییم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از طرف غربی ضمانت محکم اخذ شود تا به تعهدات خود مبنی بر برداشتن تحریم‌ها عمل کند، ادامه داد: نباید وضعیتی ایجاد شود که ما از یک سوراخ دوبار گزیده شویم، ما در توافق سابق تمام تعهدات خود را یکباره انجام دادیم و اورانیوم غنی‌سازی شده خود را تقدیم طرف مقابل کردیم، ولی بعد از مدتی شاهد بودیم که آمریکا برجام را پاره کرد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه برجام کشور را به بن بست رساند و اکنون سبب شده که در فضای بین‌‍‌الملل طرف مقابل دست برتر را داشته باشد، ما مجددا پذیرفتیم که پای میز مذاکره بیاییم و برای رسیدن به توافق تلاش کنیم، با این وجود اگر قرار است که توافقی صورت بگیرد، قطعا باید تضمینات لازم در خصوص آن اخذ شود.

آصفری درخصوص واکنش مجلس به توافق بدون نفع اقتصادی برای مردم ایران، تصریح کرد: مجلس قطعا توافقی را می‌پذیرد که نسبت به تعهدات طرف مقابل ضمانت‌هایی در خصوص آن وجود داشته باشد تا تحریم‌های اصلی در حوزه مالی-بانکی و نفت برداشته شود و مردم نفع اقتصادی لازم را ببرند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار