داستانک‌هایی تخیلی و واقعی از شهید سلیمانی در «حسن یوسف»

مجموعه داستان «حسن یوسف» مجموعه داستان‌های کوتاه با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روانه بازار نشر شده است.
کد خبر: ۵۴۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ - 23August 2022

داستانک‌هایی تخیلی و واقعی از شهید سلیمانی در «حسن یوسف»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «حسن یوسف» مجموعه داستان‌های کوتاه با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زیر نظر سعید معتمدی تدوین و به همت جمعی از مجموعه «روایت‌خانه» به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی روز‌های سختی برای همه مردم ایران رقم زد. در این بین، همه دنبال راهی بودند برای ادای دین و کم کردن از داغی که بر دل‌ها مانده بود. مجموعه «روایتخانه» هم از این قاعده بیرون نبودند. اهالی روایتخانه تنها بضاعتشان کلمات بود و با همین بضاعت باید به میدان می‌آمدند. دور هم نشستند و از حاج قاسم گفتند. از آنچه می‌دانستند و آنچه کمتر از او دیده بودند. قلم زدند و «حسن یوسف» را خلق کردند.

«حسن یوسف» مجموعه داستان‌های کوتاهی است از حاج قاسم و درباره حاج قاسم که به همت ۱۵ نویسنده در داستان‌های کوتاه که هریک با یک زاویه دید، شهید سلیمانی را روایت کرده‌اند، به رشته تحریر درآمده است. برخی از نویسندگان خاطرات واقعی را با تخیل گره زده‌اند. برخی حاج قاسم سلیمانی را آن‌طور که دریافته‌اند در قاب داستان به تصویر کشیده‌اند و برخی داستان‌ها کاملاً زاییده ذهن نویسندگان هستند.

مرضیه احمدی، گلزار اسدی، زهرا امینی، زینب جلوانی، زینب جمشیدیان، فاطمه سادات حسینی، عاطفه حیدری، آسیه دهباشی، مریم زمانی، مطهره شیرانی، زهره فصیحی، زهرا کرباسی، فاطمه کمال، سمیرا مختاری، لیلا نیکخواه نویسندگان مجموعه داستان «حسن یوسف» هستند.

مجموعه داستان «حسن یوسف» مجموعه داستان‌های کوتاه با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زیر نظر سعید معتمدی در قطع رقعی در ۲۱۶ صفحه تدوین و به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از اینجا و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها