رئیس جمعیت هلال‌ احمر:

خانه‌های هلال ظرفیت مناسبی برای مشارکت‌پذیر کردن جامعه در امر امداد و نجات است

کولیوند با بیان اینکه هلال‌ احمر، حوزه امداد و نجات را با تمام توان از طریق جوانان و داوطلبان تقویت می‌کند، گفت: خانه‌های هلال ظرفیت بسیار مناسبی برای مشارکت‌پذیر کردن جامعه در امر امداد و نجات است.
کد خبر: ۵۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 23August 2022

ظرفیت مناسب خانه‌های هلال برای مشارکت‌پذیر کردن جامعه در امر امداد و نجاتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌ احمر در جلسه کمیته اندیشه‌ورز امداد و نجات جمعیت که صبح امروز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت نشر و ترویج مستندات جمع‌آوری و تدوین شده، اظهار داشت: ماحصل اقدامات انجام شده در زمینه تدوین نقشه راه باید منجر به تربیت نیرو‌های عملیاتی ورزیده شود تا در صورت وقوع حوادث، فعالیت این نیرو‌ها مبتنی بر دستورالعمل‌های علمی و کارشناسی انجام گیرد.

کولیوند در ادامه، مشخص بودن نوع فعالیت و وظیفه هر فرد و نهاد در حوادث و بحران‌ها را از اساسی‌ترین نکات مدیریتی برشمرد و افزود: هلال‌احمر در مراحل پیشگیری، اقدام، بهبود و بازتوانی، وظایف متعددی برعهده داشته و در هر مرحله نیز تجهیزات خاصی نیاز دارد که با تحقق نقشه راه؛ بر اساس برنامه‌ریزی، تعریف دقیق وظایف محوله و تأمین تجهیزات تخصصی، عمل خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر ادامه داد: در مرحله پیشگیری، می‌توان با پیش‌بینی مواجهه با برخی مخاطرات، هزینه‌های حوادث شامل خسارات مالی و جانی را تا حد بالایی کاهش داد.

وی هدف والا و غایی هلال‌ احمر در تدوین نقشه راه را «جامعه‌محور شدن» اقدامات این جمعیت عنوان کرد و گفت: دنیا به سمت افزایش مشارکت جوامع در مدیریت و امدادرسانی در حوادث با هدف کاهش خسارات ناشی از این حوادث پیش می‌رود و هلال‌ احمر ایران هم علاوه بر مطالبه‌گر بودن در این‌خصوص، تکالیف سازمان داوطلبان و جوانان جمعیت را به عنوان جذب‌کننده نیرو‌های جوان و داوطلب به سمت جامعه‌محور شدن سوق می‌دهد؛ بنابراین هلال‌ احمر در گام نخست، حوزه امداد و نجات را با تمام توان از طریق جوانان و داوطلبان تقویت می‌کند تا بتواند با ارتقای درک خطرپذیری از سوی اعضای جوان و داوطلب، این شناخت و آگاهی را به خانواده‌ها و در نهایت به جامعه سرایت دهد.

کولیوند خانه‌های هلال را ظرفیت بسیار مناسب این جمعیت برای مشارکت‌پذیر کردن جامعه در امر امداد و نجات عنوان و تاکید کرد: برنامه استراتژیک جمعیت بر اساس دانش گذشته و سناریو‌های آینده و احتمال بروز مخاطرات جدید تدوین می‌شود و تکالیفی را برعهده خواهیم داشت که از وظایف تعریف‌شده هلال‌ احمر و در توان این مجموعه باشد. بر اساس این برنامه، هلال‌احمر به عنوان معین دولت، هر باری که از مردم بر زمین مانده، برمی‌دارد، اما تکالیف اضافه که در توان نداشته باشد، برعهده نمی‌گیرد.

در جلسه کمیته اندیشه‌روز هلال‌ احمر موضوعاتی چون چارچوب کلی برنامه ملی پاسخ جمعیت، ملاحظات فنی درباره ساختار ستاد و صف جمعیت و گزارش پیشرفت نقشه راه، ارائه و بررسی شد؛ همچنین گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در کمیته‌های نقشه‌راه ازجمله امداد و نجات، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، حقوقی، امنیت و انتظامات، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و نظارت، جذب و سازماندهی جوانان و داوطلبان، بین‌الملل و پدافند غیر عامل ارائه شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار