استاندار کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا در «جهاد تبیین»/ ذاکرین اهل‌بیت (ع) زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی داشته باشند

«امیری مقدم» گفت: جهاد تبیین از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان واجبی عینی است که در آن فرهنگ عاشورایی را باید بیشتر جاری کنیم.
کد خبر: ۵۴۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ - 24August 2022

ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا در «جهاد تبیین»/ ذاکرین اهل‌بیت (ع) زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی داشته باشندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه شامگاه سه‌شنبه در نخستین روز از اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در کاروانسرای بیستون استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امسال افتخار میزبانی و میهمان نوازی پیرغلامان را در دروازه کربلا داریم.

امیری مقدم با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان سینه ستبر جمهوری اسلامی، شهدای بسیاری را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: ذاکرین و مداحانی که عمر خود را وقف فرهنگ عاشورایی کرده‌اند، اجر خود را ذخیره معنوی آخرت خود کرده، اما علاوه بر این‌ها باید توجه داشت که مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مسئولیت سنگینی بر گردن ذاکرین اهل‌بیت (ع) است، که اشعار آن‌ها باید علاوه بر در برگیری واقعه عاشورا، نیاز عاشورای زمان خود را نیز مطرح کند.

امیری مقدم با بیان اینکه شمر زمان امروز ما صهیونیست و آمریکاست، عنوان کرد: شمر و حرمله امروز ما داعش و رژیم‌ صهیونیستی است که مردم مسلمان و مظلوم را به قتل می‌رسانند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتقال درس‌های عاشورا، خاطرنشان کرد: طبق بیانات ایشان انتقال عبرت‌های عاشورا، امام‌شناسی، عرفان‌شناسی و معرفت‌شناسی، از جمله رسالت‌های ذاکرین است؛ چراکه تاریخ مدام در حال تکرار است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تاریخ در حال تکرار است، همان‌طور که افرادی بودند که در صحرای کربلا خون امام خود را ریختند و در دوران انقلاب اسلامی نیز افرادی بودند که اتفاقی مشابه را در صحنه دفاع مقدس رقم زدند. امروز نیز شاهد این ماجرا هستیم که گروهی در مقابل ولی زمان و ارزش‌های الهی، همزمان با دشمن موضع‌گیری می‌کنند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه ذاکرین اهل‌بیت (ع) در اشعار خود باید دشمن‌شناسی داشته باشند، گفت: رسالت‌هایی بر دوش همگی ماست که بعضی‌ها رسالت حسینی و بعضی دیگر رسالت زینبی داشته و در این ورطه مداحان باید اشعار خود را به‌گونه‌ای مجهز کنند که جهاد اکبر و جهاد اصغر را در برگیرد.

وی به نقش مداحان و ذاکرین در تربیت نیرو برای حفاظت از حریم جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: همان‌طور که شهید قاسم سلیمانی نیز گفتند جمهوری اسلامی حرم است و رسالت و وظیفه ما، دفاع از این حرم است که با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دفاع و تلاش برای حفاظت از واجبات است.

استاندار کرمانشاه مطرح کرد: جهاد تبیین از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان واجبی عینی و بدون شک است که در آن فرهنگ عاشورایی را باید بیشتر جاری کنیم.

امیری مقدم افزود: برای برگزاری این اجلاس همگی بر اساس اعتقاد و ارادت قلبی خود بسیج و پای کار بودند تا امروز به عنوان دروازه کربلا میزبان پیرغلامان اهل‌بیت (ع) باشیم.

وی اظهار کرد: مسئله مهمی دیگر که در آستانه ایام اربعین خواهیم داشت، بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است؛ زیرا این مرز تنها مرزی است که با توجه به آمادگی زیرساخت‌ها، سهولت در تردد برای زائران را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار