استاندار مازندران:

شهید رجایی پایه‌گذار اصلی دولت مردمی بود

«حسینی‌پور» با بیان اینکه دولت شهید رجایی دولت مردمی بود، گفت: پایه گذار دولت اصلی مردمی و الگو و شاخص اصلی همه دولت‌ها دولت شهید رجایی بود.
کد خبر: ۵۴۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ - 24August 2022

شهید رجایی پایه‌گذار اصلی دولت مردمی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران صبح امروز در آئین عطرافشانی گلزار شهدای ساری که به مناسبت آغاز هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه دولت شهید رجایی دولت مردمی بود، اظهار داشت: پایه گذار دولت اصلی مردمی و الگو و شاخص اصلی همه دولت‌ها دولت شهید رجایی بود.

وی ولایتمداری را یکی از مولفه‌های دولت شهید رجایی عنوان کرد و افزود: شهید رجایی مجذوب در حضرت امام بود و با اشاره امام به منزله دستور و ابلاغ، دستورات امام را اجرا می‌کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه مردم‌داری از مولفه‌های دیگر شهید رجایی بود، گفت: شهید رجایی الگوی جدیدی از حکمرانی اسلامی را در این فرصت بسیار کوتاه در کشور ما حاکم کرد که هنوز آثار و تبعات بسیار ارزشمندی از دولت شهید رجایی را شاهد هستیم.

وی در ادامه ساده زیستی و در بین مردم بودن را از مولفه‌های دیگر شهید رجایی عنوان کرد و ادامه داد: شهید رجایی در متن مردم بود و بخاطر همین جزو محبوب‌ترین دولت‌های ادوار گذشته است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تقارن هفته دولت با ایام سوگواری آل الله تقارت بسیار مهمی است، بیان داشت: یکی از مهمترین شاخصه‌های پیام عاشورا این بود که امام حسین (ع) در مقابل ظلم سکوت نکردند و ظلم ستیزی یکی از شاخصه‌های اصلی مسیر عاشوراست.

حسینی‌پور با بیان اینکه در دولت سیزدهم از بدو شروع کار دولت، روال سیاست خارجی این دولت تغییر پیدا کرد و اقتدار در مذاکرات هسته‌ای جزو مولفه‌های اصلی این دولت شد، تصریح کرد: عزت ملت ایران را در مذاکرات رعایت خواهیم کرد و این دولت پیام واضحی را به ایادی غرب داد که با جمهوری اسلامی ایران با ساز و کار ادب دیپلماسی برخورد کنید.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران برای اهداف و آرمان‌های خود جوانان زیادی را تقدیم کرد تا حامی مستضعفان جهان باشد. آموزه‌هایی که حضرت امام جزو مانیفست انقلاب اسلامی مطرح کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه دولت سیزدهم تصمیمات مهمی در ارتقاء فعالیت‌های هسته‌ای گرفت و اجرا کرد و امروز همه ایادی غربگرا و طرف مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به اعتراف خودشان به نتیجه قطعی رسیدند که باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کنند، اظهار داشت: عن قریب اخبار خوبی را در رابطه با پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای خواهیم شنید و شرایط بسیار عالی در نگاه بین المللی، جایگاه جمهوری اسلامی و اقتدار جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد و عوارض آن در معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی با عنوان اینکه مرز‌های تحریمی و تخریبی که در طول این سال‌ها علیه جمهوری اسلامی باز کردند فرو خواهد ریخت، افزود: همه جریانات اقتصادی کشور ما در یک شرایط برابر و معمول با دنیا ارتباط پیدا خواهد کرد.

وی به جراجی اقتصادی دولت اشاره و عنوان کرد: آثار و تبعات اجرای این طرح در توزیع عادلانه مجموعه عایدات این طرح در سازندگی و زیرساخت‌های کشور مشهود است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مردمی کردن سیاستهای اجرایی دولت یکی از مولفه‌های دیگر این دولت بود، گفت: دولت نگاهش این است که مسائل کشور نباید به دور از چشمان تیزبین مردم حل بشود؛ این مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و باید در جریان ریز امورات باشند و بخاطر همین رئیس جمهور و اعضای دولت در سفر‌های استانی تلاش شان این بود که مسائل مردم را هم به لحاظ منطقه‌ای و استانی و شهرستانی احصاء و در استان تصمیم بگیرند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: ما رتبه دوم بودجه را در سفر‌های استانی رئیس جمهور در کشور داشتیم و بیش از ۱۷ هزار پانصد میلیارد برای استان تصمیم گرفته شد و تا الان بخشی از آن پرداخت شد و در هفته دولت افتتاح پروژه‌ها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار