مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در «بیرجند»

سرهنگ «فلاحی» گفت: همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور استان‌های منطقه ۴ کشور (خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان) به ریاست مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ - 25August 2022

برگزاری همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در  «بیرجند»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دیدار «علی‌اصغر جعفری» معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور استان‌های منطقه ۴ کشور (خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان) به ریاست «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز در بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی تلاش‌های زیادی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های ما ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بود که با فضل الهی و عنایت شهدا و توجه دولت مردمی و انقلابی این مهم محقق و تأمین اعتبار صورت گرفت و عملا کار اجرایی ساخت موزه آغاز شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با اشاره به ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس، مطرح کرد: ساخ این موزه نیز دنبال می‌شود و از سال گذشته تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام و از پیشرفت خوبی نیز برخوردار شده است.

فلاحی به ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان اشاره و توضیح داد: ساخت یادمان‌های شهدای گمنام از طریق مصوبات سفر اعتبارات خوبی گرفته و در حال ساخت است که بنا به تأکیدات استاندار خراسان جنوبی ۲۱ یادمان نیمه تمام استان تا پایان سال و حداکثر تا سوم خرداد سال ۱۴۰۲ باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در حوزه کتاب اقدامات خوبی انجام شد و مقرر شده سالانه ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و صوتی تولید شود، اضافه کرد: سال گذشته ۷۸ عنوان کتاب را آغاز کردیم که ۵۸ عنوان کتاب مکتوب به پایان رسیده و به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این دفاتر به عنوان پایگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شود و تلاش‌های خوبی با حضور جوانان، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پیشکسوتان دفاع مقدس در این دفاتر انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار