استاندار مازندران خبر داد؛

تولید ۱۱.۵ درصد سبد غذایی کشور در استان مازندران

«حسینی‌پور» با بیان اینکه مقام اول تولید کشاورزی کشور به مازندران اختصاص دارد، گفت: تولید ۱۱.۵ درصد سبد غذایی کشور در استان مازندران انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 25August 2022

تولید یازده و نیم درصد سبد غذایی کشور در استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران عصر امروز در آئین همزمان بهره‌برداری از ۹۳۵ پروژه عمرانی مازندران که با حضور «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور در بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه با شهادت رجایی و باهنر چهره نفاق درونی نمایان شد، اظهار داشت: تصور دشمن بر این بود که با شهادت این عزیزان بتوانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند، ولی نه تنها خودشان متوقف شدند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خون این شهیدان تنومند شد.

وی با بیان اینکه امروز ما شاهد هستیم که نام این شهیدان درخشان‌تر از گذشته است، افزود: استان مازندران دیار علویان است و مردم ولایتمدار این استان، مردمی با تاریخ بسیار درخشانی هستند.

حسینی پور با بیان اینکه اولین حکومت علویان در مازندران تشکیل شد، ادامه داد: بعد از حوادثی که در کربلای معلا اتفاق افتاد و بعد از تخریب حرمین، مردم استان مازندران جزو اولین کسانی بودند که در بازسازی حرمین شریفین نقش ممتازی داشتند.

استاندار مازندران تصریح کرد: این مسیر عاشورایی در مازندران ادامه پیدا کرد و قبل از انقلاب، استان مازندران جزو استان‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب یکی از انقلابیونی بودند که بیشترین حضورشان را در استان داشتند.

وی با عنوان اینکه انقلابیون مازندران نقش بسیار ارزشمندی را در شکل گیری انقلاب داشتند، گفت: افتخار مازندران این است که در دفاع مقدس ده هزار و چهارصد شهید تقدیم کرد و شهدای عزیز در لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا که لشکر خط شکن دفاع مقدس بود حضور داشتند.

حسینی پور با اشاره به اینکه ایثارگران، جانبازان، آزادگان نقش ممتازی را در دفاع مقدس داشتند و این مسیر عاشورایی ادامه پیدا کرد، اظهار داشت: استان مازندران بیشترین نقش را در دفاع از حرمین شریفین در جبهه مقاومت رزمندگان پیروز استان مازندران داشتند و بیشترین شهید را در جبهه مقاومت تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

استاندار مازندران اضافه کرد: در بحث خان‌طومان که معروف‌ترین حادثه‌ای است که بین المللی شد اخیرا مردم ولایتمدار پیکر سه تن از شهدای خان‌طومان را بعد از هفت سال در تاسوعا و عاشورا تشییع کردند و شور و حماسه حسینی برپا شد.

وی بیان داشت: استان مازندران صاحب نیروی انسانی بسیار درخشانی در حوزه‌های مختلف علمی، است و از منظر آمار ملی این استان باهوش‌ترین جوانان و بیشترین مدیران را در عرصه ملی دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی مازندران افتخارات بزرگی را دارد، گفت: همچنین مقام اول تولید کشاورزی کشور به مازندران اختصاص دارد و یازده و نیم درصد سبد غذایی کشور تولیداتش در استان مازندران انجام می‌شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه این استان در بسیار شرایط حساس در تولید روغن و مرغ توانست کمک شایسته‌ای را به اجرای طرح اقتصادی دولت داشته باشد، افزود: مردم این استان در تولید نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت هم پیشرفت‌هایی داشتیم و بخش اعظمی از تولیدات لوازم خودرو‌ها در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: همچنین در برخی از صنایع تبدیلی استان مازندران نقش ممتازی دارد.

حسینی پور با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری با توجه به شرایط آب و هوای مازندران زیرساخت‌های گردشگری آماده نیست، بیان کرد: با همین شرایط در سال ۲۰۰ هزار گردشگر را در استان داریم و در داخل کشور بیشترین سهم مسافرتی را استان مازندران به خود اختصاص داد و در عید امسال بالغ بر ۲۰ میلیون نفر مسافر و گردشگر به استان مازندران سفر کردند.

استاندار مازندران با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان مازندران بیان داشت: با توجه به مواهب الهی استانی اگر مورد توجه خاص دولت قرار بگیرد بخشی از قوانین گذشته که مشکلات برای رشد اقتصادی در استان ایجاد کرد با کمک دولت رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: این استان دارای سه بندر استراتژیک است و گرایش تجارت کریدور شمال - جنوب از طریق بندر امیرآباد افزایش پیدا کرده است و ما آمادگی داریم که نمایندگی کشور را داشته باشیم تا کریدور شمال - جنوب به مرحله اصلی و حداکثری خود برسد و به اقتصاد کشور خدمت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار