آیین «میهمانی لاله‌ها» در دیار امام هشتم برگزار شد

به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ - 25August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دومین روز از هفته دولت آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا با عنوان «میهمانی لاله‌ها» با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهدا، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مختلف مردم عصر امروز در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

این مراسم در مشهد با محوریت گلزار شهدای بهشت رضا (ع) با سخنرانی «محسن داوری» فرماندار مشهد و حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و همچنین مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌ بیت (ع) در حسینیه شهید سلیمانی برگزار شد.

محسن داوری در این مراسم اظهار داشت: اگرچه دوره ریاست جمهوری و نخست وزیری شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود اما در همین مدت آنچنان تأثیری بر جامعه داشت که امروز بعد از گذشت سالیان طولانی همچنان از آنان به‌عنوان الگوی خدمت و ساده‌زیستی یاد می‌شود و الگویی برای همگان شد.

فرماندار مشهد افزود: ولایتمداری و عدالت‌محوری از مهمترین شاخص‌هایی است که شهدا از ما انتظار دارند و در وصیت‌نامه‌های خود بارها آن اشاره کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصلت‌های شهدا، روحیه جهادی بود که این ویژگی باید سرمشق همه کارگزاران نظام باشد.

معاون استاندار گفت: هر یک از مسئولان و کارمندان ایران اسلامی باید دارای بصیرت باشند و نسبت به برنامه‌ریزی در زمان و مکان و همچنین بهره‌مندی از امکانات و توانایی‌ها را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر ضرورت دشمن‌شناسی تصریح کرد: شهدا از ما انتظار دارند دشمن‌شناس باشیم. باید رویکرد، اهداف و برنامه‌های دشمن را بشناسیم تا بتوانیم به موقع در برابر توطئه‌های آن‌ها مقابله کنیم.

شهدا شاگردان ممتاز مکتب اسلام هستند

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی نیز در این مراسم ابراز داشت: امروز کارشناسان اعتراف می‌کنند، اسلام در جهان بیش از گذشته در حال گسترش است که صدور اسلام به سایر کشورها از طریق ایران بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خصوص جایگاه و مقام شهدا گفت: شهدا هیچ نیازی به ما ندارند این ما هستیم که به شفاعت شهدا نیاز داریم، با زنده نگداشتن یاد شهدا در مسیر اسلام حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهدا شاگردان ممتاز مکتب اسلام هستند، ادامه داد: امیدوارم با خدمت و تکریم شایسته جامعه ایثارگری بتوانیم رضایت آن‌ها را کسب کنیم.

در پایان شرکت‌کنندگان با حضور بر مزار شهدا با اهدا شاخه گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۳۳۵ شهید، ۵۰ هزار و ۹۹۱ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار