وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۹۵ درصد روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

«زارع‌پور» گفت: ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور تا سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
کد خبر: ۵۴۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 26August 2022

۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین گام از سفر یک‌روزه خود به مازندران صبح امروز با همراهی «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، «کمال علیپور» رئیس مجمع نمایندگان استان، «اعزی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، «غلامی» فرماندار سوادکوه و برخی دیگر از مدیران ملی و استانی با شورا و مردم روستای جمشید آباد زیراب سوادکوه دیدار و گفت‌وگو کرد.

زارع‌پور در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه در طول ۴۲ سال گذشته علی‌رغم همه مشکلات شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم، افزود: گاهی اوقات پیشرفت‌ها گفته و دیده نمی‌شود و تمرکز دشمن هم بر ناامید کردن مردم است و حتی داشته‌هایمان را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند و این سبک جنگ شناختی است که اذهان مردم را تغییر دهد.

وزیر ارتباطات با عنوان اینکه با نگاهی به گذشته می‌بینیم برخی داشته‌های ما قابل قیاس با برخی کشور‌ها پیشرفته نیست، گفت: این‌ها باید برای جوانان بازگو شود و امید به جامعه تزریق شود.

زارع‌پور ادامه اد: در طی چند سال اخیر و توجه ویژه‌ای که به شرکت‌های دانش‌بنیان شد، محصولات ایرانی همچون محصولات مخابراتی تولید ایران در بسیاری از کشور‌ها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله نانو، تکنولوژی و... موفق بودیم، گفت: همچنین صنعت ماهواره از نقاط افتخارآمیز کشور ماست که به دست جوانانی است که یک روزی نسل جوان قبل در جنگ و جبهه جهاد کردند و نسل امروز در عرصه علم و فناوری تلاش دارند.

زارع‌پور با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، فشار‌ها و تهدیدها، پیشرفت‌ها را شاهد هستیم، تصریح کرد: نقاط ضعفی نیز وجود دارد که اراده دولت سیزدهم بر رفع این نقاط ضعف است.

وزیر ارتباطات یکی از محور‌هایی اصلی دولت سیزدهم را عدالت و توزیع عادلانه امکانات دانست و سفر‌هایی استانی رئیس جمهور را در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: در دور اول تمرکز سفر‌ها بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در دور جدید سفر‌ها اتفاقات ویژه‌تری خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات فعالیت‌های متنوع داریم و در یک سال گذشته قریب به ۲ هزار روستا را به شبکه ارتباطات متصل کردیم، افزود: در شهرستان سوادکوه نیز ۲۴ روستا متصل شد و ۱۶ روستای باقی مانده مشکلاتش تا پایان سال حل خواهد شد.

زارع پور با عنوان اینکه ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور تا سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد، گفت: باقیمانده روستا‌ها نیز تا سال آینده متصل خواهند شد و روستا‌های گردشگری زیر ۲۰ خانوار نیز ویژه دیده می‌شوند.

زارع پور با بیان اینکه بنا داریم تا پایان سال ۹۵ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار دهیم، گفت: باقی‌مانده روستا‌ها تا هفته دولت سال آینده مشکل شان را حل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: نقاط گردشگردی زیر ۲۰ خانوار نیز به شکل ویژه‌تری خواهیم دید و  ظرف سه چهار ماه آینده مشکل ارتباطی روستای جمشیدآباد را حل خواهیم کرد و اینترنت متصل خواهد شد.

وی بیان داشت: این برنامه برای کل کشور است و با توجه به اینکه در مازندران جنس کار متفاوت است و با توجه به پوششی بودن و مناطق جنگی گا‌هی برای هر روستا باید یک سایت زد و فناوری و اطلاعات در زندگی مردم جای ویژه دارد و امید است با پیگیری‌های استاندار و مسئولین استان در این استان شاهد پیشرفت‌های این حوزه در دولت سیزدهم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها