وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بیش از ۲ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

«زارع‌پور» گفت: بیش از دو هزار روستا در یک سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و تا پایان سال جاری نیز بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰خانوار را به شبکه متصل می‌شوند.
کد خبر: ۵۴۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ - 26August 2022

بیش از ۲ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان مابین خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم و بیش از ده هزار شهید استان مازندران به مجاهدت‌های سرداران شهید لشکر ۲۵ کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: مازندران استانی است که بیشترین شهید را در دفاع از حرم تقدیم انقلاب و اسلام کرد که جا دارد این استان را استان مدافع حرم بنامیم.

زارع پور افزود: دولت سیزدهم دولتی مردمی و با روحیه جهادی و کار مجاهدانه فعالیت می‌کند و با سفر کاری به استان‌های مختلف شاهد مصوبات فراوان بودیم.

وی تصریح کرد: برای هر سفر استانی ساعت‌ها زمان کارشناسی می‌شود تا مشکلات شناسایی شود و در نهایت هیات دولت در شهر‌های مختلف حضور می‌یابند تا مصوبات شکل اجرایی به خود پیدا کند که در ۳۱سفر استانی برنامه ریزی دقیق انجام شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش دارد به پشتوانه ملت اقدامات بزرگی انجام دهد که با مردمی سازی یارانه‌ها نشان داد شجاعت کار‌های بزرگ را دارد و یارانه‌ای که سال‌ها در اختیار مجموعه‌های خاص بود در اختیار مردم قرار گرفت و با این اقدام فاصله طبقانی کاهش یافت و فساد و رانت نیز از بین رفت.

زارع پوز تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیمه کردن بیش از ۶ میلیون نفر که هیچ بیمه‌ای نداشتند اقدامی مهم بود. همچنین در بحث واکسن کرونا، با نهضت واکسیناسیون آمار مرگ و میر کاهش یافت.

وی افزود: در زمینه سیاست خارجی، راهبرد دولت سیزدهم تعامل با کشور‌های اطراف و سایر کشور‌ها با حفظ عزت، اقتدار و منافع کشور است و در زمینه اقتصادی نیز در طول یک سال بیش از یکصد هیات تجاری از ایران وارد کشور‌های دیگر شدند و یا ایران میزبان این هیات‌ها بود که نتیجه آن سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری بود و برکات آن در ادامه دولت قابل مشاهده است.

زارع پور گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات خوبی صورت گرفت و پس از ده سال شورای عالی فضایی به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در اسفند سال گذشته پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ را داشتیم و ایران جزء ده کشور است دارای چرخه کامل فناوری فضایی است و می‌تواند ماهواره بومی تولید و پرتاب کند همچنین ماهواره خیام نیز با موفقیت انجام شد که مازندران می‌تواند از داده‌های این اطلاعات درزمینه کشاورزی بهره‌مند شود.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات روستایی در یک سال گذشته بیش از دو هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و تا پایان امسال نیز بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰خانوار را به شبکه متصل می‌شوند همچنین۲۰درصد خدمات دولت از طریق برخط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها