وزیر امور خارجه تاکید کرد؛

ضرورت حضور فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر امور خارجه تانزانیا بر ضرورت تلاش جهت افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ - 27August 2022

ضرورت حضور فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیابه گزارش گروه اخبار‌ داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات جمهوری تانزانیا، روز گذشته (جمعه) با سامیا صولحو حسن، رئیس جمهور این کشور دیدار و درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مسائل بین المللی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام  رئیس جمهور کشورمان و دعوت رسمی ایشان جهت سفر به ایران، توسعه همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی به ویژه تانزانیا را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه‌های تجاری، انرژی، صنعتی، فن آوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش جهت افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید کرد.

سامیا صولحو حسن، رئیس جمهور تانزانیا نیز ضمن خوش آمدگویی به وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا شد. وی در ادامه ضمن استقبال از دعوت رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشورمان، از برنامه ریزی جهت انجام این سفر تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

انتهای پیام‌/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار