سازمان جهانی حقوق بشر؛

فاجعه مصیبت‌بار «منا» قضا و قدر نیست/ صدها نفر از مردم کجا ناپدید شده‌اند؟

سازمان جهانی حقوق بشر اعلام کرد که فاجعه دردناک‌ منا قضا و قدر نیست، بلکه یک جنایت شرم‌آور است.
کد خبر: ۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ - 03October 2015

فاجعه مصیبت‌بار «منا» قضا و قدر نیست/ صدها نفر از مردم کجا ناپدید شده‌اند؟

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پایگاه اینترنتی النشره لبنان نوشت: سازمان جهانی حقوق بشر اعلام کرد که حادثه مشعر و منا قضا و قدر نبوده است بلکه یک جنایت نفرت انگیز و هولناک است.

این پایگاه در ادامه نوشت: دبیرخانه سازمان جهانی حقوق بشر این جنایت نفرت انگیز و هولناک ار شرم آور دانست و افزود: این فاجعه پلیدترین جنایتی است که انسانیت در عصر حاضر به خود دیده است؛ زیرا در بیت الله  الحرام و در ماه حرام و در حق حجاج بیگناهی صورت گرفته است که در لبیک به دعوت خدا و رسول او از سراسر کره زمین آمده بودند.

این سازمان جهانی در بیانیهای نوشت: صحبت از مفقودان، موضوع بسیار عجیبی است ما در اینجا از یک زلزله ویرانگر یا از بیگناهانی که زیر آوارها مفقود شده باشند صحبت نمی کنیم، بلکه ما درباره موضوع ازدحامی صحبت می کنیم که نتیجه آن قربانی شدن عدهای و مصدوم شدن عده ای دیگر است.

سازمان جهانی حقوق بشر این پرسش را مطرح کرد که صدها نفر از مردم کجا ناپدید شدهاند؟

این در حالی است که مسئولان عربستان سعودی برای فرار از اتهام سنگین کشتار حجاج در منا و ناتوانی در اداره مراسم حج؛ قضا و قدر و خود حجاج را مقصران این فاجعه معرفی کردند و مدعی شدند که حجاج هنگام حرکت به تابلوهای راهنمایی توجه نکردند!.

گفتنی است؛ در عید سعید قربان امسال، به دلایلی از جمله بی کفایتی سعودیها در سازماندهی مناسک حج، عبور کاروان «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی از مسیر مخصوص حجاج و بسته ماندن درهای ورود حاجیان، هزاران نفر از حجاج بیتاللهالحرام در صحرای منا دچار سانحه شدند و بسیاری از آنها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار