مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

استان کرمان ۱۳۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است

«حسنی سعدی» در مراسم صبحگاه مشترک اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: استان کرمان هزار و ۳۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 28August 2022

استان کرمان یک هزار و 350 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است

به گزارش  دفاع‌پرس از کرمان، «محمدرضا حسنی سعدی» مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان  در جلسه صبحگاه مشترک اداری با حضور کارکنان مدیریت آموزش و پرورش نواحی یک و دو، استثنایی، عشایری و مرکز پژوهش های علمی ـ آموزشی آموزش و پرورش استان در جمعه خبرنگاران ضمن شرح زندگی نامه مختصری از شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهید باهنر انسانی باخدا و بااخلاص و از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) و آیات عظام دیگر بود.

وی افزود: شهید رجایی هم زندگی بسیار ساده‌ای داشت و بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بود تا حدی که زمانی که در کودکی و نوجوانی در مغازه دایی اش کار می‌کرد با برخورد خوب باعث چند برابر شدن تعداد مشتری‌های مغازه شده بود.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اظهار داشت: ۲۶ مرداد اولین گروه از آزادگان در سال ۱۳۶۹ از اسارت برگشتند که همگی افتخار آفریدند، در استان هزار و ۳۵۰ اسیر داشتیم که شهید محمد شهسواری که از افتخارات آموزش و پرورش بود با دست‌های بسته بین نیرو‌های بعثی شعار مرگ بر صدام ضد اسلام سر می‌داد.

حسنی سعدی همچنین به ذکر خاطراتی از آزادگان پرداخت و گفت: آزاده سرافراز امیر هوشنگ شاه‌پسندی هم از نمونه‌های بارز صبوری و شهامت در اسارتگاه‌های عراق بود که ۳ و نیم ساعت ضربه کابل و شکنجه را تحمل کرد. ۱۸ نفر از ۲۳ آزاده نوجوان جنگ تحمیلی کرمانی بودند که نامشان تا همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار است.

در پایان این مراسم از آزادگان شاغل در اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار