نگرانی محافل نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها از فروپاشی داخلی

محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از تشدید تفرقه و دودستگی درونی در بین اسرائیلی‌ها و فروپاشی تدریجی این رژیم در آینده ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۵۴۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 28August 2022

نگرانی محافل نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها از فروپاشی تدریجی داخلی

به گزاش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، پنج وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جمله ایهود باراک، گابی اشکنازی، بنی گانتس، موشه یعلون و گادی آیزنکوت در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم اذعان کردند که موجودیت اسرائیل از درون در معرض خطر و تهدید قرار دارد.  

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از آیزنکوت تصریح کرد: چیزی که بیش از همه اسرائیل را تهدید می‌کند، فقدان انسجام در بین اسرائیلی‌ها است.

باراک نیز در این باره گفت: همه روسای کنونی و سابق دستگاه‌های امنیتی اسرائیل از موساد تا شین‌بت بر این باور هستند که بزرگترین تهدید علیه آینده اسرائیل، خطر از دست دادن انسجام اسرائیلی‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در دو طیف سکولار و دینی (حریدی و صهیونیستی) جدا از هم است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که اشکنازی، بنی گانتس و یعلون نیز با نظرات آیزنکوت و باراک هم نظر بوده و آن را تایید کردند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در سایه بحران‌های شدید درونی خود، اکنون تحت محاصره گروه‌های مقاومت قرار دارد و به خاطر تضاد‌های سیاسی درونی نیز در طول چهار سال گذشته نتوانسته یک کابینه پایدار تشکیل دهد و در این مدت پنج بار انتخابات پارلمانی برگزار کرده است.

نظرسنجی‌ها حاکی از این است که انتخابات ماه نوامبر آتی نیز مشکل بی‌ثباتی سیاسی در سرزمین‌های اشغالی را حل نخواهد کرد و هیچ کدام از سه جریان راست، چپ و میانه در رژیم صهیونیستی نخواهند توانست اکثریت قاطع را در پارلمان این رژیم برای تشکیل کابینه‌ای باثبات به دست آورند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار