معاون وزیر امور خارجه:

گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای است

باقری‌کنی گفت: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است.
کد خبر: ۵۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ - 28August 2022

گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته (شنبه) با «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه قطر و هیئت همراه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفت‌وگو کرد.

باقری با اشاره به تجربه موفق یک سال اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به سیاست همسایگی، تصریح کرد: گام دوم در سیاست همسایگی، ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تأکید بر شتاب‌گیری روابط ممتاز تهران-دوحه به‌ویژه در یک سال اخیر، افزود: از نقش‌آفرینی مؤثر قطر در پیشبرد گام دوم سیاست همسایگی ایران و ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای استقبال می‌کنیم.

وی اهتمام به موضوع فلسطین را وظیفه انسانی و اسلامی همه کشورهای منطقه برشمرد و تصریح کرد: پایداری هر ترتیبات منطقه‌ای در گرو استیفای حقوق ملت فلسطین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای محو فلسطین از جغرافیای سیاسی منطقه و جهان گفت: فلسطین کلید ثبات و امنیت پایدار منطقه‌ای است، از این رو هر ابتکاری که به حقوق ملت فلسطین بی‌توجه باشد، عامل بی‌ثباتی و مخل امنیت منطقه است.

معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی دو کشور، بر روابط رو به رشد دولت قطر و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تاکید کرد و دیدار و رایزنی مقامات وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را زمینه ساز گسترش این روابط دانست.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار