آمادگی دانشگاه شهید چمران اهواز برای همکاری در ۱۷ سرفصل حوزه دفاع مقدس

اولین جلسه راهبردی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد و طرفین به توافق رسیدند که در ۱۷ سرفصل به همکاری بپردازند.
کد خبر: ۵۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 29August 2022

آمادگی دانشگاه شهید چمران اهواز برای همکاری در هفده سرفصل حوزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، اولین جلسه راهبردی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با دانشگاه شهید چمران اهواز امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان، «فضل الله صرامی» مدیر کمیته علمی دفاع مقدس استان و جمعی از مدیران هر دو نهاد در دفتر «علی محمد آخوندعلی» رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 

سردار مرادحاجتی در ابتدای این جلسه با تبریک به رئیس دانشگاه بابت انتصاب اخیرشان در این جایگاه، وجود پیشکسوتان دفاع مقدس در هر منصبی را غنیمت شمرد و اظهار داشت: روحیه جهادی، سلامت نفس، دلسوزی و توجه به شایستگی ها از مهمترین خصایص بچه های دوران جنگ است که رد این خصلت ها را در شیوه مدیریت آن ها هم مشاهده می کنیم.

وی با ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس افزود: در ۱۷ سرفصل مهم آمادگی داریم تا با دانشگاه شهید چمران که شناسنامه علمی استان است باب همکاری را باز کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: مواردی همچون دانشنامه دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، پایان نامه های دانشجویی، دو واحد درسی دفاع مقدس، تقویت کتابخانه ها، حوزه های امور بین الملل و کارهای مشترک فرهنگی و هنری از جمله مواردی هستند که می توانیم در یک تفاهم نامه مشترک در این زمینه ها به همکاری بپردازیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با اشاره به تاریخ ارزشمند دانشگاه در دوران دفاع مقدس، حضور رهبر معظم انقلاب و شهید چمران در این مرکز علمی را یک هویت منحصر به فرد دانست و یادآور شد: اتفاقات و خدمات بسیاری در دوران دفاع مقدس در دل دانشگاه رخ داده که کمتر بدان پرداخته شده است و حضور شما باعث شد که ما هم به گذشته و دوران دانشجویی برگردیم و خاطرات مان را مرور کنیم.

وی متذکر شد: آمادگی داریم تا با تشکیل یک کارگروه مشترک و ایجاد یک تفاهم نامه جدید در خصوص همه مواردی که مطرح شد، همکاری لازم در حوزه دفاع مقدس را داشته باشیم.

در پایان این جلسه که با ارائه نقطه نظرات و گزارش حاضرین در جلسه همراه بود، از رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یک چهره علمی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار