قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

لزوم توجه به بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور

حجت الاسلام «حریزاوی» گفت: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور مسئله مهم و واجب شرعی است و باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۵۴۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ - 29August 2022

لزوم توجه بع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشوربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «روح الله حریزاوی» قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران، تبیین‌گری را وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار داشت: تبیین اندیشه ناب اسلامی مهمترین رسالت این سازمان است.

وی با عنوان اینکه وظیفه اصلی ما تبلیغ و تبیین اسلام ناب است، افزود: اسلام ناب، دین جهاد، قیام و مبارزه است و انقلاب اسلامی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انقلاب معترض است و تلاش می‌کند رویه‌های غلط را اصلاح کند.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: تبلیغات اسلامی فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین را جدی گرفته است، زیرا اکنون دوره جنگ تبلیغاتی است و دشمن برای قبضه افکار عمومی تلاش می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن خواب نیست، گفت: در جهاد فرهنگی موضع باید تهاجمی باشد و در آن میدان به دشمن حمله کرد و جنگ فرهنگی باید نامتقارن باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تکثر و بی‌انظباطی در حوزه فرهنگی را از جمله مسائل و مشکلات بیان کرد و گفت: حرکت انقلابی و فرهنگی نیازمند بازسازی است و به عنوان نمونه بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی مانع شکل گیری مهد قرآنی در مساجد هستند.

وی ادامه داد: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور مسئله مهم و واجب شرعی است و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام حریزاوی با عنوان اینکه حوزه و روحانیت متصل به مردم هستند، حمایت دولت را از دستگاه‌های فرهنگی را لازم دانست و از تهیه سند جامع ملی در حوزه مساجد خبر داد و گفت: حکمرانی مساجد در اسلام برای این سند مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی با اظهار اینکه میدان کار فرهنگی متنوع و متکثر است، گفت: کار فرهنگی به مسجد خلاصه نمی‌شود، بلکه از مساجد آغاز می‌شود، زیرا میدان کار فرهنگی متنوع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار