بحران انرژی و زمستانی سخت در انتظار اروپا

کشور‌های اروپایی در پی تحریم‌ها علیه روسیه با افزایش شدید قیمت انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 29August 2022

بحران انرژی و زمستانی سخت در انتظار اروپا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، وزیر انرژی بلژیک هشدار داده است که اگر کاری برای کاهش قیمت گاز طبیعی انجام نشود، کشور‌های اتحادیه اروپا با پنج تا ۱۰ زمستان وحشتناک روبرو خواهند شد.

به گزارش «یورو نیوز»، درخواست‌ها برای تعیین سقف کل اتحادیه اروپا برای قیمت گاز و جداسازی آن از قیمت برق افزایش یافته است.

کشور‌های اتحادیه اروپا از زمانی که تحریم‌ها را علیه روسیه، تامین‌کننده اصلی گاز اروپا آغاز کردند، با افزایش شدید قیمت انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کشور‌های اروپایی حامی اوکراین تلاش می‌کنند واردات گاز و نفت روسیه را کاهش دهند.

از طرفی دیگر، روسیه که سال گذشته ۴۰ درصد گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد، به نوبه خود عرضه را محدود کرده است.

«تین ون در استراتن»، وزیر انرژی بلژیک، می‎گوید که افزایش قیمت گاز در اروپا باید فوراً متوقف شود و افزود که ارتباط بین قیمت گاز و برق مصنوعی بوده و باید اصلاح شود.

وی گفت: اگر ما کاری انجام ندهیم پنج تا ۱۰ زمستان آینده وحشتناک خواهد بود.

این در حالی است که قیمت برق در اروپا نیز افزایش یافته و در این هفته به بالاترین حد خود رسید؛ گاز منبع اصلی تولید برق در کشور‌های اروپایی است.

در آلمان، قرارداد سال آینده برای برق در روز جمعه به ۹۹۵ یورو (۸۴۴ پوند؛ ۹۹۱ دلار) به ازای هر مگاوات ساعت رسید، در حالی که قیمت برق در فرانسه به هزار و ۱۳۰ یورو افزایش یافت.

این نشان دهنده افزایش بیش از ۱۰ برابری قیمت برق در هر دوی این کشور‌ها در مقایسه با سال گذشته است.

«کارل نهامر»، صدراعظم اتریش نیز گفت: ما باید جلوی این جنون را که در حال حاضر در بازار‌های انرژی در حال رخ دادن است، بگیریم.

به گفته وی، قیمت برق باید کاهش یابد و از اتحادیه اروپا خواست تا قیمت برق و گاز را از یکدیگر جدا کند.

آلمان، که بزرگترین واردکننده گاز روسیه در سال ۲۰۲۰ بود، در پی کاهش صادرات گاز روسیه، برای تقویت ذخایر گاز خود قبل از زمستان با مشکلاتی روبرو است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها