حشدالشعبی از روند سیاسی عراق حمایت می‌کند

رئیس هیئت حشدالشعبی عراق بر حمایت از روند سیاسی این کشور و عدم وارد شدن به گروه بندی‌های سیاسی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ - 30August 2022

با مردم عراق عهد می‌بندیم که از روند سیاسی حمایت کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «فالح الفیاض» رئیس هیئت حشدالشعبی عراق شامگاه دوشنبه و همزمان با ناآرامی‌ها در عراق اظهار داشت: با ملت عراق عهد می‌بندیم که از روند سیاسی عراق حمایت کرده و آن را با استفاده از نهاد‌های قانونی حفظ کنیم.

الفیاض همچین افزود: نیرو‌های حشدالشعبی امروز ضربه سنگینی را به تروریست‌های داعش در موصل وارد کردند.

رئیس هیئت حشدالشعبی ادامه داد: ما اهدافی را علیه گروه‌های تروریستی داریم که طی روز‌های آینده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با مردم خود عهد می‌بندیم که خارج از گروه بندی‌های سیاسی قرار داشته باشیم. ما بر اصول خود مبنی بر حمایت از روند سیاسی و احترام به چرخش مسالمت آمیز قدرت تاکید می‌کنیم.

الفیاض همچنین از تمام طرف‌ها در این کشور خواست که در قبال امنیت و ثبات عراق با مسئولیت پذیری عمل کرده و به قوانین و قانون اساسی احترام بگذارند.

رئیس هیئت حشدالشعبی همچنین عدم عبور از روند دموکراتیک در عراق را خواستار شد.

به دنبال ناآرامی‌های اخیر در عراق، فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور اعلام کرده است که در همه استان‌ها و مناطق این کشور از ساعت ۱۹ عصر روز دوشنبه (به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی، مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شود.

همزمان رسانه‌های عراقی اعلام کردند که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستور آماده باش کامل به همه نیرو‌های امنیتی بغداد داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار