سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

امنیت عراق بر امنیت کل منطقه موثر است

عموئی گفت: عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و این کشور را به عنوان کشور همسایه و هم‌کیش خود می‌دانیم و امنیت آن بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد، لذا از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته‌های ایران است.
کد خبر: ۵۴۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 30August 2022

وضعیت امنیت عراق را بر امنیت کل منطقه خاورمیانه موثر می‌دانیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ابوالفضل عموئی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص تحولات اخیر کشور عراق، اظهار داشت: تحولاتی که در عراق می‌گذرد، برای ما به دو جهت مهم و حساس است، نخست به لحاظ مکان که عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و ما این کشور را به عنوان کشور همسایه و هم‌کیش خود می‌دانیم و امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد، لذا از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته‌های ایران است.

عموئی افزود: موضوع دوم ایام خاص اربعین است، بسیاری از زائران ایرانی و شیفتگان اهل بیت (ع) از کشورهای شرقی عراق، از مسیر ایران به عتبات سفر می کنند، لذا در این بازه ناامن شدن این کشور و بسته شدن مرزها نگرانی ویژه ای ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم هر چه سریعتر و با شکل گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور بازگردد، امنیت درعراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می کند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد، اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد، بلکه ما تاکید داریم همه گروه‌های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفتگو را در پیش گیرند و این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها