عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منفعت اقتصادی مردم توجه کند

مقتدایی گفت: تا زمانی که طرف غربی تضمین‌های لازم را جهت تأمین منافع مردم نداده، هیچ توافقی انجام نمی‌شود زیرا نفع اقتصادی برای ملت ایران ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۵۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 29August 2022

طرف آمریکایی همچنان بر طبل بی‌توجهی به منافع ملت ایران می‌کوبد/ نباید از یک سوراخ چندبار گزیده شویم«عباس مقتدایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم اتخاذ تضامین لازم از طرف غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مقتدر و دارای استقلال است که در عرصه سیاسی به عنوان یک کشور مهم و قدرتِ نوظهور شناخته می‌شود.

طرف آمریکایی همچنان بر طبل بی‌توجهی به منافع ملت ایران می‌کوبد

مقتدایی بیان داشت: معنا ندارد که بدون لحاظ شرایط منطقه‌ای و جهانی خود توافقی را امضا کنیم، آن چیزی که تا کنون شاهد بوده‌ایم، این است که طرف آمریکایی همچنان بر طبل بی‌توجهی به منافع ملت ایران می‌کوبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید از یک سوراخ چندبار گزیده شویم، گفت: تا زمانی که طرف غربی تضمین‌های لازم را جهت تأمین منافع مردم نداده و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران لحاظ نشده است، هیچ توافقی انجام نمی‌شود، زیرا نفع اقتصادی برای ملت ایران ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: تنها هدف ما از توافق با طرف غربی ایجاد منفعت برای مردم ایران بوده است که تا این لحظه هیچ منافعی که مورد تایید نمایندگان مجلس باشد از سوی ایالات متحده آمریکا لحاظ نشده است.

آمریکا حتی روی کاغذ هم تضمین به ملت ایران را نپذیرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در عمل بدعهدی خود را نشان داده‌اند، گفت: ایالات متحده در حال حاضر حتی روی کاغذ هم دادن تضمین به ملت ایران را نپذیرفته است، بنابراین ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای توقع داریم که توجه ویژه‌ای به موضوعات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقتصادی مردم ایران داشته باشند.

مقتدایی در پاسخ به این سوال که واکنش مجلس شورای اسلامی به توافق بدون تضامین لازم چیست؟ تصریح کرد: تا زمانی که منافع ملت ایران به صورت تضمین شده تثبیت نشود، مجلس شورای اسلامی با هیچ رویکردی که منافع ملت ایران را نقص کند همکاری نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بنابراین، جلسات فشرده ما با مسئولان و نهادهای تصمیم گیرنده در زمینه مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد و تمام تذکرات لازم هم برای حفظ حقوق ملت ایران به ویژه موضوعات اقتصادی داده شده است.

بر اساس این گزارش، چندی پیش ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفته بود که تضامین از طرف غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا محدود به تضامین حقوقی و سیاسی نیست و در عرصه هسته‌ای نیز تضامین لازم اتخاذ شده است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار