مقتدی صدر از مردم عراق عذرخواهی کرد/ معترضان ظرف یک ساعت از مقابل پارلمان بروند

رهبر جریان صدر در نشست خبری ضمن عذرخواهی از ملت عراق بابت تحولات از طرفداران صدر خواست که ظرف یک ساعت از مقابل پارلمان عقب بنشینند.
کد خبر: ۵۴۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ - 30August 2022

مقتدی صدر از مردم عراق عذرخواهی کرد/ معترضان ظرف یک ساعت از مقابل پارلمان بروندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق به موضع‌گیری درباره تحولات عراق پرداخت.

صدر افزود: از مردم عراق عذرخواهی می‌کنم. در مقابل مردم عراق سرافکنده هستم و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. انقلابی که خشونت و قتل در آن باشد بد انقلابی است. از این پس نمی‌گویم که آنچه رخ داد انقلاب است، زیرا انقلاب نیست. قاتل و مقتول در آتش هستند.

رهبر جریان صدر عراق ادامه داد: هم اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد دارم همانگونه که از انقلاب تشرین انتقاد کردم. از نیرو‌های امنیتی تشکر می‌کند که موضع بی‌طرفانه اتخاذ کردند. نیرو‌های حشدالشعبی ارتباطی با آنچه رخ می‌دهد، ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جریان صدر با نظم و فرمانبردار است و اگر از مقابل پارلمان ظرف یکساعت عقب نشینی نکنند از آن‌ها برائت می‌جویم. اگر ظرف ۶۰ دقیقه جریان صدر این کار را انجام ندهد از آن‌ها برائت خواهم جست.

صدر در ادامه تصریح کرد: صدری‌ها کاملاً از مقابل پارلمان خارج شوند و به تحصن پایان دهند.

رهبر جریان صدر عراق گفت: اگر گروه‌ها قبلاً منحل می‌شدند کار به اینجا نمی‌کشید. کناره گیری من از روند سیاسی نهایی است.

این درحالی است که به دنبال درخواست مقتدی صدر رهبران جریان صدر، طرفداران صدر عقب نشینی را مقابل پارلمان آغاز کردند.

ان‌های پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار